20 weken

Hoi Meiden,

Ik heb eens zitten lezen in deze mamaclub en wil me graag aansluiten. Ik ben 20 weken zwanger van mijn eerste kindje en eind januari uitgerekent. Ik zou het leuk vinden om herkenbare situaties, tips en ervaringen te delen met andere a.s. moeders. Zijn er nog meer moeders voor het eerst zwanger?
Ik zag bij het rondje waar iedereen vandaan komt dat het heel divers is. Zelf kom ik uit Burgh-Haamstede, een plaatsje in Zeeland, vlakbij Renesse.
Ik heb volgende week mijn 20 weken echo en vind het erg spannend, maar wel fijn om die kleine schoppende krukel weer eens op een beeldscherm te kunnen zien. Zijn jullie ook al zo dik? Sommige mensen in mijn omgeving denken dat ik al 28-30 weken ben. ooh oh dat wordt nog wat.

Groetjes Janne (zwanger van krukel)

Hai,

Ik ben Susan uit Hoorn Noord-Holland. Ik ben ook voor de eerste keer zwanger. Ik ben nu 18 weken zwanger en hoop snel wat dikker te worden al gebeurt er van alles en pas ik mijn broeken niet meer ik zou willen dat het wat meer te zien was. Komt denk ik ook omdat ik vrij onzeker ben en erg bezig ben met bevestigingen van de echo enzo. Ik krijg 22 september mijn 20weken echo een week eerder ik denk ook vanwege mijn hoge bloeddruk. Vind alles spannend en zijn ook druk met kleuren van de babykamer enzo.
Weet jij al wat het wordt??
Groetjes en succes Susan

Hoi Susan,

Oh ik zie nu dat ik ingechecked ben bij de februari meiden. nou ja ik ben 28 januari uitgerekent dus ga een beetje uit van een februari kindje.

Spannend he die echo! Ik heb de echo a.s. donderdag. Wij willen het als verrassing houden wat het geslacht is. Wil jij het wel weten? In tegenstelling met een hoge bloeddruk bij jou heb ik een super lage. Vorige week 90 over 55. Dus ben ook snel moe. Moet juist bloeddruk verhogende tabletjes slikken en mag volop drop eten! Voor jou geld zeker: geen drop en matig met zout??
Ik heb al veel meer energie dan de eerste drie maanden. Die waren best wel zwaar bij mij. Bij jou ook?
Ik kan me helaas nog niet bezig houden met kinderkamer omdat wij nog op zoek zijn naar een koophuis. Mocht dat niet lukken voor 1 nov. dan gaan we verhuizen naar het supergrote zomerhuis van mijn ouders en na de bevalling weer verder met huizenjacht. In dat zomerhuis is al een kinderkamer aangemaakt voor mijn neefjes en nichtje die regelmatig bij opa en oma logeren. Ik ga hier natuurlijk wel een knussekamer voor mijn kindje maken. maar dat alles hangt af van of we een huis kunnen kopen.

Oh en je buik wordt vanzelf dikker hoor! Ik loop al vanaf week 10 in zwangerschapskleding omdat ik alleen maar vanvoren dik ben geworden tot nu toe. Wat is dat verschillend dan he bij iedereen. En die buik kan aardig in de weg gaan zitten. Bij jou zit je kindje denk ik meer van onder in je lichaam.

Hai,
Ik heb gelukkig nog niet te horen gekregen dat ik minder zout moet eten wordt goed in de gaten gehouden. Ik krijg wel tips van mijn zus die had ook een te hoge bloeddruk en die kreeg op het laatst zelfs zwangerschapsvergiftiging en daar zit ik niet echt op te wachten. Mijn eerste 15weken waren zwaar erg veel misselijk en moe, nu gaat het een stuk beter al kan ik nog niet veel eten en ben ik nog wel erg moe kan ik nu tenminste 'smorgens wel normaal functioneren. Heb nu ook van die die zwangerschapsvitamines gehaald voor extra energie.
Wij zitten eigenlijk een beetje in dezelfde situatie alleen hebben wij ons huis te koop staan. We twijfelde ook sterk wat we moesten met de babykamer. Heb je net de perfecte kamer gemaakt moeten we eruit dat zal je zien. Nu toch maar de knoop doorgehakt en besloten de perfecte kamer te gaan maken van het weekend al de kamer leeggehaald kan er begonnen worden met behangen en schilderen. Ik hoop echt dat het voor jullie gaat lukken met het huis want een eigen kamer voor jou en je baby is toch wel erg lekker.
Wij willen ook niet weten wat het wordt lijkt me raar om je buik al een naam te gaan geven. Heel veel succes donderdag met je echo en heel veel plezier natuurlijk. Lekker kijken naar je kleine!!
Voel jij de kleine trouwens al? Ik nog niet maar dat lijkt me echt heel bijzonder.
Mijn buik wordt ongemerkt wel groter merk het met bepaalde houdingen die lastiger gaan dan anders. Moet me denk ik gewoon niet zo'n zorgen maken. Volgende week dinsdag heb ik mijn 20weken echo weer een bevestigings moment.
Spannend allemaal hou me op de hoogte hoe het donderdag is gegaan.
Groetjes Susan

Hoi dames,

Ik kom uit Brabant (Boekel) en ben 17 weken zwanger van onze tweede.

Ik begin al wel een dikke buik te krijgen, maar dat komt ook omdat dat bij de tweede sneller gaat bij de eerste. De vk zei wel dat de baarmoeder al erg hoog is (zit nu al bij de navel), maar dat is verder niet erg. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik tot rond de 5 maanden in mijn gewone kleding gelopen. Nu ik de positiekleding toch al heb, ben ik al wel vroeg begonnen. Nu kan ik mijn gewone broeken echt niet meer aan en ook de blousen en shirts beginnen te knellen.

Janne, bestaan er bloedrukverhogende pillen? Mijn bloeddruk is ook erg laag (laatste keer was die 104 - 60, dank zij de kilo's drop), maar voor de rest is er niks aan te doen wordt mij verteld.

Ik wil wel heel graag weten wat het wordt. Over 2 weken krijgen wij de screeningsecho en daarbij kunnen ze ook het geslacht zien. Ik vind het leuk en ook erg makkelijk. Namen bijv. De vorige keer wisten we dat het een jongen werd en waren we er pas met 35 weken uit welke naam het zou worden. Als het nu een meisje wordt, weten we het al, maar een jongen... pfff... en dat maakt het makkelijker. En de kleuren van de kinderkamer: er komt rood met roze of blauwe tinten, afhankelijk van het geslacht. Dat vindt ik toch zo heerlijk. De echt naam van de kleine vertellen we niet, maar we hadden de vorige keer wel een werknaam. Nu niet meer. We noemen hem/haar gewoon ukkie.

Gelukkig hoeven wij niet te verhuizen. Wel zijn we van alles aan het opknappen (behalve de babykamer, die is zo goed als klaar, alleen wat schilderwerk en gordijnen). Ik ben blij dat het bij het opknappen blijft, want een verhuizing zou ik nu niet trekken. Vanwege de bloeddruk en het lage ijzer ben ik nogal moe en onze kleine van 2 trekt de nodige energie.

Gr. Tamara.

Hai Tamara,
Dat hoor je toch vaker dat bij de 2de zwangerschap de buik al sneller groeit wel een goeie bevestiging vind ik zelf dat alles goed groeit daarbinnen.
Ik denk dat het voor ons ook andes is bij de 2de wat betreft het al weten van het geslacht ik denk dat je dan veel praktischer aan het denken gaat.
Wij hebben voor in de babykamer de kleur blauw gekozen donkere zeeblauw, maar het meeste gewoon wit zodat we het bij een jongen kunnen combineren met limegroen en met een meisje met roze. Past allebei erg goed.
Vandaag met moeders wezen shoppen en toch al een paar blauwe accesoires gekocht. Vond het best spannend om te doen omdat ik nog steeds op de bevestiging van de 20weken echo zit te wachten (volgende week dinsdag). Waarom ik zo uitkijk naar bevestigingen weet ik niet de vorige keren met de echo en hartje luisteren was alles goed dus eigenlijk niks om je zorgen om te maken zou je zeggen. Maar ja komt allemaal wel goed.

Succes met de babykamer en de echo natuurlijk! Lekker genieten verder.
Groetjes Susan

Hoi Susan en Tamara,

Nou de 20 weken echo is goed gegaan, zie verder mijn verslagje in mama club januari.

Voor Tamamra: Die bloeddruk verlagende tabletjes zijn op kruidenbasis en heeft mijn verloskundige voorgeschreven. Ik slik ze niet echt trouw, moet er eigenlijk 3 per dag slikken maar daar kom ik niet altijd aan. De naam ervan is: Floradix en het is te koop bij apotheek/drogist. Ik heb het bij de etos gekocht.
Ook kan je rosevice ferro drinken, is niet echt heel lekker maar daardoor kan je wel een hele punt bloedwaarde ophoog drinken. Dan wel 3-4 grote glazen per dag of je doet het in je toetje.

Ik ben heel benieuwd naar jullie 20 weken echo!!! Laten jullie wat weten.

En die bevestiging is heel logisch, het is gewoon fijn om te weten dat het allemaal in orde is.

Terug
Bovenaan