20 wk echo te klein hoofd

<p>Hoi dames. </p><p>Ik heb maandag de 20 weken echo gehad, ik was toen exact 20 weken. De verloskundige gaf al aan dat het hoofde wat kleiner was (zat op 19.3 wk) maar toen in vroeg of dat kwaad kon zei ze van niet, "jij hebt ook een wat kleiner hoofd en de ene heeft nou eenmaal maat XL en de ander XS". Ik was hierdoor gerustgesteld en ging dan ook met een goed gevoel naar huis. Echter werd in vandaag door mijn eigen verloskundige gebeld (de 20 wk echo werd door een andere praktijk gedaan), die de uitslag binnen hadden gekregen, dat het hoofdje toch wel echt te klein was en ik dit in het ziekenhuis extra moet laten onderzoeken of het wellicht een meetfout geweest is (maar hier durf ik niet vanuit te gaan) of dat het inderdaad zo is en wat het dan kan betekenen. Ik ben enorm geschrokken, juist omdat ze maandag zeiden dat eet allemaal goed was. Ik maak me ontzettend zorgen. De relatie met de vader van het kindje is helaas verbroken (we kunnen nog wel goed samen en hij gaat ook met alle echo's ed mee) en in heb een aantal weken enorm veel stress en paniek gehad, ik kan dit er niet bij hebben. De afspraak in het ziekenhuis is ook pas vrijdag dus ik moet nog 2 lange dagen in onzekerheid zitten..</p><p>Nu vroeg ik me af of iemand dit ook heeft meegemaakt, een te klein hoofdje tijdens de (20 wk) echo, maar waarbij het achteraf toch mee leek te vallen? Ik heb wat hoop nodig..</p><p>Liefs, L. </p>

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 19,3 noet erg verontrustend vind bij mij waren de beentje ruim twee weken achter. Bij beide kindjes trouwens maar ze zijn helemaal normaal geboren, hebben een iets groter bovenlijf tov de benen maar dat heb ik zelf ook
succes vrijdag

Bij onze 20wkn echo was alles juist aan de grote knt, paar weken later weer aan de kleine kant. Het zijn echt moment opnames en is heel makkelijk om “fout” te meten als de kleine net wat draait.
Ik zou zeggen niet te veel zorgen maken ookal is dat heel lastig! 

Hoi! 
Bij mijn 20 weken echo was het hoofdje ook kleiner. De echoscopist deed er wat vaag over waardoor we ons zorgen maakten. Onze vk heeft ons enom gerustgesteld. Het viel binnen de curve (helemaal onderin) en ze vertelde dat er naar haar mening veel te waarde wordt gehecht aan de metingen. Als ze een mm verkeerd meten kan het beeld heel anders zijn. Bij volgende echo's (die hier niets mee te maken hadden) bleef haar hoofdje klein maar niemand maakte zich hier zorgen over. Ze is geboren met een heel mooi fijn hoofdje, helemaal gezond!!
Snap je zorg maar denk dat de kans heel groot is dat er niets aan de hand is! Succes met wachten, altijd vervelend! 

Wij hebben de 20 wkn echo dinsdag gehadn alles pefect op schema.. alleen bij ons het hoofdje op 21 weken. Ik heb ook een groot hoofd. Ze zeo ook dat het genetisch is en niet verontrustend. Bij jullie wellicht ook.

Geen zorgen maken. Een paar mm verschil met meten maakt al een enorm verschil en iedereen meet anders. Ik heb groei echo's gehad en bij de een na laatste groeiecho was mn dochter ineens enorm gegroeid volgends de vk. Bij een volgende echo lag ze weer op haar oude groeilijn. 

Bij onze dochter kregen wij bij de 20 weken echo ook te horen dat haar hoofd te klein was. We zijn toen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een GUO. Ook daar was de mededeling een te klein hoofd, ze hebben toen ook onze hoofden opgemeten en wij hebben allebei ook geen groot hoofd verder konden ze geen andere softmarkers ontdekken wat de gezondheid van onze dochter in gevaar zou kunnen brengen. We kregen vanaf dat moment elke 4 weken een groei-echo en elke keer kregen we dezelfde mededeling: klein hoofd, jullie hebben ook geen groot hoofd en groeit mooi op haar eigen lijn. Ze is nu bijna 1,5 jaar en ze zit nog steeds op P5 maar haar bolle wangen zorgen ervoor dat ze absoluut niet uit proportie lijkt ?

Onze zoon had ook een te klein hoofd! Maar mijn man en ik hebben zelf ook echt een klein hoofd, dus dat zat er dik in. Niet naar het ziekenhuis doorgestuurd, maar wel moest er elke echo iets van gezegd worden. Omdat wij ons geen zorgen maakten, omdat het volgens onszelf in de lijn der verwachting viel, hebben wij ervoor gekozen om uiteindelijk te vragen of ze er niet meer over wilden beginnen, tenzij het echt ernstig afweek. Onze zoon is nu een normale dreumes/peuter (1,5 jaar) en heeft nog steeds een kleiner hoofd. Wij trouwens ook nog steeds ;) Maar hij ontwikkelt zich kei goed en er mankeert niks aan. Enige waar we op moeten letten, is dat we petjes een maat kleiner kopen, maar ja... dat moet ik bij mezelf ook! Niet te veel zorgen maken dus!

Terug
Bovenaan