20 wkn echo en baarmoedermond onderzoek

hallo

wij hebben ben ik bang een heel klein eigenwijs babytje gemaakt. bij de pretecho lag het al niet makkelijk voor de echo. nu hadden we gisteren de 20 wkn echo ook hier wilde de kleine druif niet helemaal lekker mee werken. de rug kregen ze der niet goed op.
hebben jullie ook mee gedaan aan het onderzoek van je lengte van de baarmoedermond? ér is een verband tussen een verkorte baarmoedermond en vroeggeboorte 'normaal' is groter dan 3 cm. die van mij zit daar dus onder. dus maandag moet ik terug voor de meting van de rug en me baarmoedermond!

groetjes

Nee heb daar nog nooit van gehoord. En heb er dus ook niet aan mee gedaan. Wij hadden ook een eigenwijsje, Was veel aan het zwemmen. verloskundige is een uur bezig geweest om uiteindelijk alles te kunnen meten.

Nee daar heb ik ook nog nooit van gehoord...
Maar ons kindje is ook heel eigenwijs de eerste keer dat ik ging voor mijn 20 weken echo zijn we al een kwartier uitgelopen... Omdat hij/zij ook niet mee wilde werken.. En de tweede keer heeft het weer een dik half uur geduurd... Maar gelukkig heeft de aanhouder gewonnen...
Ons kindje wilde zijn/haar hartje niet laten zien....
Maar gelukkig is alles in orde...

Succes voor a.s maandag

Ook nog nooit van gehoord....en ook hier een eigenwijsje. Het onderste stukje van de rug wilde de kleine maar niet laten zien, evenals het geslacht niet. Maar goed, uiteindelijk hebben we er ook ruim een half uur over gedaan en toch alles kunnen zien.

Bij ons in de regio Arnhem, wordt het momenteel ook aangeboden. Zoals ik het begreep is het een grootschalig onderzoek waarbij mensen die een verkorte baarmoedermond hebben extra controles krijgen. Ik heb zelf 6 maart de 20 weken echo en was van plan om ook deel te nemen aan het onderzoek. Vroeg me alleen wel af hoe dat dan in zijn werk gaat. Over een week weet ik pas wat de resultaten zijn.

Ey Panini, ben jij dan bij Esperance ook geweest? Ik had daar vorige week donderdag mijn 20weken echo en ze hadden de informatie toegestuurd maar zijn er eigenlijk niet echt op teruggekomen. Ik heb er niet meer over nagedacht, maar misschien was wel handig.

Zou jij eens kunnen vragen of je dat achteraf ook nog mag doen?

hoi panini

je krijgt een inwendige echo dan meten ze hem op zeg maar. stel dat die aan de korte kant is moet je nog een keer terug komen voor een meeting. is die dan nog te kort dan kan je er voor kiezen om een mediciijn te gebruiken. dit is een eitje wat je iedere avond vaginaal in brengt. dit medicijn wordt al gebruikt bij vrouwen die eerder zwanger zijn geweest en een vroeg geboorte hebben gehad. het is een hormoon. het hormoon wat zak bij een vrouw zodra de weeen beginen. nu willlen ze kijken of dat ook werkt bij een verkorte baarmoedermond. hoop dat je het begrijpt. ik moet om 17 uur voor de 2de meeting.

groetjes

@ Meli
Ik had inderdaad verwacht dat het een inwendig onderzoek zou zijn. Wist alleen niet dat je dan ook kon kiezen voor een medicijn. In ieder geval succes vanavond.
@ FFoontje
Ja, Ik heb de 20 weken echo ook bij Esperance. Volgende week dinsdag dus. Ik zal dan vragen of ze ook een eventuele nameting doen.

Terug
Bovenaan