20 wkn echo gehad!

Vanmiddag bij de vk geweest voor de 20 weken echo!! Vond het uiteindelijk toch wel weer even spannend worden. Maar gelukkig is alles goed. Voor zover ze kon zien.
Ik had dus niet een uitgebreide echo (in zh) maar daar hebben we bewust voor gekozen.

Wel was ik nog even heel verbaasd toen we het over het weg laten halen t/mt 24 wkn hadden. Kwamen daarop omdat ze dus niet kon zien of kindje klompvoetje zou hebben. Waarop wij zeiden dat dat geen reden is om het kindje niet te houden.
Ze vertelde dus dat ze in het zh waar ze even gewerkt heeft dagelijkse gang van zaken is. Niet natuurlijk alleen voor klompvoetje... Die mensen zullen er vast een reden voor hebben maar ik kan me gewoon niet indenken dat je een kindje, dat je voelt bewegen weg laat halen...

Hopelijk kwets ik hier niemand mee, das zeker niet de bedoeling!!!

Sammie

Een klompvoetje of hazenlip oid zou voor ons ook geen reden zijn om een kindje weg te laten halen. Echter er zijn ook enstigere afwijkingen waarbij het kindje na de geboorte of ervoor zal overlijden, veel pijn zal hebben ed. In dat soort gevallen snap ik dat ouders ervoor kiezen hun kindje deze pijn en ellende te besparen. Wij hebben bij de 20 weken echo van Jens aangegeven dat zolang er voor het kindje kwaliteit van leven is wij geen reden zien om het weg te laten halen. Kortom een klompvoetje, down, hazenlip ed was voor ons geen reden om in te grijpen. Gelukkig was met Jens alles goed. Dit was wel even spannend na de zwangerschap van Mette en Roos waar Roos dus erg ziek bleek en inderdaad haar leven heeft moeten geven om Mette te redden.

Fijn dat het er op het 1e gezicht goed uitziet bij jullie!
gr.Ing

Hoi Sammie,

Ik deel jou en Inge's mening helemaal!! Een klompvoetje, hazelipje of licht gehandicapt, zou ons ook nix uitmaken!
Zouden we met de echo hebben geweten dat het kindje zwaar gehandicapt zou zijn, dus dat hij heel zn leven verzorging nodig heeft, hadden we wel besloten het niet te laten komen..
Dit omdat het kind er nix aan heeft, maar het voor ons ook heel erg zwaar zou worden.
Mss kom ik egoistisch over, maar iedereen denkt hier anders over..

In ieder geval heel erg fijn dat alles er tot zover goed uitzag!

Liefs Deb.

Ohjee Inge, dat wist ik helemaal niet meid!! Jeetje, daar schrik ik toch wel van.. Sterkte nog! Je zal het nog regelmatig moeilijk hebben met het verlies van Roos*

Liefs!

Wat fijn dat alles er goed uitzag!!!

Wel is het zo dat er vaak bij een klompvoetje meerdere complicaties zijn. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er mensen zijn die dat een reden vinden om de zwangerschap af te breken. Maar dan nog, zon keuze is heel persoonlijk en inderdaad niet aan ons om daarover te oordelen.

Weet je trouwens wat het word, of houden jullie dat als verrassing?

Terug
Bovenaan