200 ml voeding veel???

Hallo

mijn dochtertje van 9 weken is naar mijn idee bezich met een inhaal slag...
Ze is ziek geweest in het ziekenhuis gelegen en heb veel gerommel gehad met de voedingen .
Nu sta ik iets meer als een 2 weken op nutramigen en ik heb een ander kindje is ook de goede voeding trouwens daar zijn we al achter in samen werking met de kinderarts.
Alleen nu was het zo dat ze een flesje kreeg van 150 ml water met 5 scheppen dus 165 ml voeding alleen kwam mijn dochtertje dan al na een uurtje of 3 , 3 1/2 uur weer voor een flesje naar ons idee heeft ze dus honger...
Nu wil ik haar meer geven maar omdat ik per flesje moet maken ga ik dus naar 180 ml water met 6 scheppen en krijge ongeveer een 200ml voeding en jawelhoor ze drinkt ze helemaal op en is weer een tevreden baby en kom nu om de 4 a 5 uur.
is dit niet veel teveel voor mijn dochtertje???

oja ze krijgt 5 voedingen.

hoop dat iemand advies of het zelfde probleem heeft.

groetjes cardia
 
Hoi Cardia,

Mijn zoontje van 8,5 week drinkt ook 5 keer 200ml voeding.Bij 5 kilo lichaamsgewicht wordt dit ook als advies gegeven.En als je dochtertje het opdrinkt is het toch goed.Als echt niet meer hoeft laat ze dat vanzelf wel merken.Ze heeft er duidelijk behoefte aan,dus lekker blijven geven.

Groetjes Sylvia
 
Hoi Cardia,

Bij ons op het cb vertelden ze mij dat ze aan flesvoeding niet meer als 1 liter vocht naar binnen mochten krijgen. Dus 5x 200 ml is een maximum ( 180 ml + 6 scheppen )
Als je in een voeding minder geeft, kan je bijvoorbeeld de laatste meer doen zodat je kindje eerder doorslaapt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Terug
Bovenaan