200cc .......

Hallo,

Mijn dochter is 20 wk en weegt tussen de 6,5 en 7 kilo. Ze krijgt nu 4
flessen van 190cc water en 6 schepjes. Ik heb ze op het CB wel eens
horen zeggen dat ze daar maar tot 200cc gaan met de flesjes. Ik heb ook
ergens gelezen dat je niet te veel moet geven omdat dat niet goed is
voor de niertjes!!

Ik heb al eens geprobeerd om gewoon flessen van 210cc + 7 schepjes aan
te bieden en af en toe dronk ze die ook leeg. Ik ben sinds een paar
dagen ook begonnen met een fruithapje. De flessen die ze nu krijgt
drinkt ze echt tot op de bodemmmmm leeg. Ik zou graag willen weten wat
jullie geven.

Ik weet dat ze 150 x 6,5 / 4 = 243,75 mag hebben......kan ik dit echt aanhouden.

groetjes en tot horens

Claudia en Maud-je

Ik zou niet meer geven dan 4 flessen van 6 schepjes.
Met haar leeftijd kan ze 's avonds een fles met Nutrix erbij krijgen, zodat ze met een vol buikje kan slapen.
En overdag mag ze een potje fruit (of vers natuurlijk).

Ons dieet voor Simon is altijd gevolgd door de kinderarts en daar is nooit gezegd om een fles met meer dan 6 schepjes klaar te maken. Staat ook niet op de verpakking.

En als ze 800 cc drinkt per dag is dat genoeg.

hoi,
De mijne is vandaag precies 18 weken en krijgt gewoon 4 flessen van 210cc.
Het enige wat ik weet is dat je het maximum van 1000cc niet mag overschrijden ivm de niertjes.
ze is trouwens ruim 6kg en 64 cm(gepasseerd)

En ik zal wel ouderwets zijn, maar ik laat me kind geen honger lijden om 30cc meer of minder.
Succes!

Thijmen krijgt 5 flessen op een dag met in totaal 1100 cc.
Hij heeft niet genoeg aan 1000cc en in overleg met het CB mag ik uitwijken naar 1250cc maar absoluut NIET meer.

's ochtends krijgt hij 265cc
om 10 uur volledig potje fruithapje
om 11:30 uur 230 cc
om 14:00 uur 230 cc
om 17:00 165cc
18:30 uur 200cc met rijstebloem.

Alle flessen gaan tot de laatste druppel leeg en hij  was in januari  geen grammetje te zwaar. Qua lengte lag hij bovenaan in de curve, qua gewicht net iets boven het gemiddelde. Ik weet niet hoe het nu is, ik moet volgende week weer naar CB

Hij is nu 4 maand!
Groetjes Marieke
Mama van Thijmen 11 oktober 2006

Meid, doen wat jij goed vind. Milan krijgt bij mij soms ook 4x210+7schepjes. en in die 4e fles doe ik ook nutrix en in alle flessen zitten 2 schepjes Nutriton omdat hij gewoon onverzadigbaar lijkt (ik mag zelf meer schepjes nutriton in de fles doen van het cb, maar dat durf ik zelf niet).
Ik zal ook wel ouderwets zijn, maar ik laat mijn kind niet verhongeren..... Bij de oudste heb ik me in het begin ongelooflijk aan de regeltjes gehouden, maar op een gegeven moment ben ik daar bij de huisarts meegekomen omdat hij hetzelfde probleem had als Milan nu heeft....ONVERZADIGBAAR. Ik denk maar zo, als ik honger heb kan ik zelf pakken en de kleintjes zijn van ons afhankelijk. Milan was vorige week op cb keurig op gewicht en groeit lekker, dus geen probleem. Trouwens als je maar niet meer dan 1000cc geeft op een dag dan is het toch goed !

hoi,

mijn dochter is vandaag precies 5 maanden en al sinds ze bijna vier maanden is weigerd ze de fles van 11 uur.
haar schema is nu als volgt. 4 X 210 + 7 schepjes. s morgens en s avonds met nutrix. smorgens fruit en savonds een potje groente. mocht ze op een dag heeeeeel slecht slapen en veel wakker zijn wil ik haar nog wel eens een heel klein btje diksap geven of op een stukje liga laten kluiven maar dit komt heel zelden voor. ze gaat om half 8 nar bed tot de volgende morgen 8.00 dus heel tevreden kind.

ik zou doen wat mn hart me ingeeft. eigenlijk moest mijn dochter nog langer de fles van 11 uur houden maar ik ga haar niet dwingen of pesten als ze zo duidelijk aan geeft dat ze   m niet wil.

suc6 ermee gr ineke

Terug
Bovenaan