20w echo hartafwijking geconstateerd; transpositie van de grote vaten

<p style="text-align: left;">Hallo allemaal,</p><p>Onlangs de 20 weken echo gehad. Alles leek goed tot dat de echoscopiste de vaten van het hartje niet goed kon vinden waar het naar toe leidde. We zijn daarom doorgestuurd naar een kindercardioloog, waar we nogmaals een echo hebben gehad. De uitslag was helaas niet goed. Ons meisje heeft een hartafwijking, een transpositie van de grote vaten. Dit houdt in dat de vaten omgedraaid zijn(een bouwfout) hierdoor stroomt zuurstofrijkbloed weer terug naar het hart ipv naar het lichaam..</p><p>Er werd ons verteld dat dit een afwijking is, die behandeld kan en móét worden. De prognose schijnt goed te zijn. Na de bevalling zal ze gelijk aan een infuus komen zodat het gaatje open blijft staan die ze nodig zijn voor de hartoperatie die gaat volgen.. ze zal in eerste instantie een poos aan toeters en bellen komen te liggen op de IC.. </p><p>We zullen binnekort wel voorbereid worden. Tot die tijd moet ik het toch wat proberen los te laten en nog wel gaan genieten van mn zwangerschap.. maar ik blijf angstig.. maar we moeten het vertrouwen hebben in het medische team wat klaar staat. Ik hoop dat alles goed afloopt en dat we alsnog een gezond meisje naar huis kunnen nemen. </p><p>Maar zijn er meer ouders die ervaring hebben met deze hartafwijking? Graag hoor ik van jullie verhalen over verloop na bevalling, hoelang duurde alles met elkaar enz? </p><p>X Een bezorgde aanstaande moeder  </p>
 
Hallo Smikkelbeer,
wij hebben pas ook ontdekt dat ons mannetje een transpositie heeft. Overmorgen ga ik op controle naar het Universitair Ziekenhuis en zullen we verder ingelicht worden.
Ik zie dat jij dit al enkele weken geleden hebt gepost. Hoe ben je er ondertussen mee omgegaan? Heb je tips en tricks gekregen om jouw baby zo goed mogelijk te behandelen tot de bevalling?
Eerlijk gezegd ben ik bang voor wat komen gaat....
Liefs Kiki
 
Ik ben 24.3 weken zwanger en heb zelf een transpotie van de vaten ondergaan. 
Ik deel dit om jullie een hart onder de riem te steken. Je kan er met goede begeleiding heel goed mee leven en de operatie technieken zijn zo veel beter dan toen ik in 1980 geopereerd ben. 
Op de site van de Hartstichting kan je meer informatie vinden en delen ouders van andere kindjes ook hun ervaringen. 
Liefs H
 
Terug
Bovenaan