20w echo opnemen op videoband?

A

Anoniem

Guest
Kan dit? Ergens heb ik ooit gelezen van iemand die de echo op band had laten opnemen. Maar ik weet niet of dit een pret-echo was of een 20w echo. Ik wil liever geen pretecho laten doen, vind het aan de prijzige kant. Dus hoop dat ik de 20w echo op kan nemen. Wie weet dit? Alvast bedankt voor de hulp.

Liefs Kirsten

Hoi Kirsten.

Als je bij ons in Vlaardingen een videoband meeneemt naar het ziekenhuis dan zetten ze de echo die ze maken gelijk op band voor je.
Ik heb nu dus een videoband met de termijnecho (10w5dgn), de echo voor de nekplooimeting (12w4dgn) en met de 20 weken echo. Dat is hardtsikke leuk om achterelkaar te zien. Ongelooflijk hoe snel zo/n kindje zich ontwikkelt in die paar weken.

Ik weet niet of het overal mogelijk is, maar neem in ieder geval voor de zekerheid een leeg bandje mee. Nee heb je, ja kun je krijgen toch!

Groetjes Cheyenne

hoi kirsten,

bij ons kan het ook bij de verloskundepraktijk, die hebben het zelf voorgesteld.
ik zou ze even van te voren bellen en het vragen.

gr. chams

Hoi,

Het is niet in elk ziekenhuis meer mogelijk om een video van de 20 weken echo te laten maken. Dit i.v.m. mogelijke claims van ouders, waarbij op de echo geen afwijkingen bij hun kindje zijn gevonden, terwijl die er na de geboorte wel bleken te zijn. Ja, het worden hier Amerikaanse toestanden. Even informeren van te voren om teleurstelling te voorkomen.

Groetjes,

Ingrid

Terug
Bovenaan