20w echo

Wat een eer om een nieuwe topic te starten in ons allereigenste forum!
Ik had vandaag mijn 20w echo en vond 'm zalig! Ik was lang niet zo zenuwachtig als voor de 12w echo, had echt het gevoel dat alles in orde was en dat was het dus ook! Alles zag er uit zoals het er moet uitzien en we kregen meteen de bevestiging dat het een jongetje wordt. Dat kon ie héél moeilijk verbergen ;-)
Ik ben vandaag 21w1d en de kleine weegt 445g, wat volgens de gynaecoloog wel niet weinig was, het zal dus waarschijnlijk een flink bazeke worden! Zijn hoofd mat ook al iets verder dan gemiddeld, dus dat wordt me nog een leuke bevalling :-/
Maar goed, uiteindelijk ben ik gewoon super in de wolken dat alles goed gaat en dat gaan we nu lekker vieren!

Nog nieuws van de 20w echo's???

Hee Indra,

Wat gaaf dat t een jongetje word, gefeliciteerd!
Gelukkig dat alles goed was, maar dan word het inderdaad een flinke jongen!

Wij hebben afgelopen maandag de 20 weken echo gehad.
Alles was goed, alleen het hartje en het middenrif kon ze niet zien omdat ons kindje helemaal verkeerd lag. Ook gaf ze aan dat mijn vruchtwater net opt randje zat, was nog nét niet te weinig maar mocht ook absoluut niet minder worden.
Donderdag 15 januari moet ik terug komen en dan bekijken ze het hartje en het middenrif en ook bekijken ze dan even de hoeveelheid van het vruchtwater.

Wij krijgen trouwens een meisje, en ze weegt nu 376 gram. Stuk minder als die van jou dus.. We kunnen de 15e ook een globale schatting laten maken wat het geboorte gewicht zou worden en dit zou tot op de ons nauwkeurig zijn, dus we zijn benieuwd.
We hebben het zelf op een site berekend en het lijkt erop dat ze rond de 6 pond zal wegen, maar goed ook eerst maareens afwachten wat de vrouw van de echo ervan maakt.

Liefs Maaike

he meiden,
Indra gefeliciteerd met je goede 20-weken echo. Ik heb trouwens eens gezocht naar het gewicht van het kindje. Op de site die ik voor mijn overleden zoontje heb, wordt dit bijgehouden. Hier staat dat mijn kindje (21w2d) nu zo'n 464 gram zou moeten wegen, dus dan is die van jou volgens mij niet te zwaar hoor! Maar goed je weet nooit welke lijsten ze aanhouden en je kan er toch niks tegen doen. Groot of klein kind, bevallen is heftig en doet sowieso pijn!!

Jolanda, jeetje zeg dat is even schrikken als ze een cyste ontdekken bij de echo. Dat hoeft natuurlijk helemaal geen kwaad te kunnen, maar het is wel fijn dat de cyste nu geslonken is, dat moet goed voelen!

Maaike, leuk he van die kindjes die zo eigenwijs zijn dat ze zich niet goed laten bekijken. Nou je hebt nog een leuke echo voor de boeg. Hopelijk is de rest ook goed!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 21w2d

@patricia dat was zeer zeker schrikken, ben zelfs 2 dagen thuis gebleven van mijn werk omdat ik zo overstuur was.
we kregen ook niet echt een goede uitleg over wat het was. en omdat ik een forse meid ben en de placenta aan de voorkant konden ze niet alles uitsluiten en moest ik dus vandaag weer.
nu gelukkig wel een duidelijke uitleg gehad.

@ de rest wat fijn dat alles goed was bij jullie!

Ja, hier ook nieuws.
Ik ben maandag voor de 20-weken echo geweest,
dacht dat ik al iets geschreven had, het zal ergens anders geweest zijn.
"El Kind" doet het goed, alles zat erop en eraan.
Viel met alles binnen "de curve".
Hij moest weer enorm overdreven zijn piemel laten zien, benen weer wijd, hoppa.

Het geeft natuurlijk geen garanties voor bij de geboorte, maar we zijn weer even opgelucht.

Jolanda, volgens mij mis ik een stukje van je verhaal, ik kan het begin nergens vinden...

Natalie

@ nathalie

het eerste stukje staat denk ik bij de uitgerekende lijst.

het begint nl niet zo mooi de 1e 20w echo, toen vonden ze een kieste in het hoofdje van de beeb.

Terug
Bovenaan