20weken echo, wie neem je mee?

A

Anoniem

Guest
Binnenkort kan  iedereen haar 20weken echo krijgen. Misschien hebben sommigen hem al gehad.  Ik heb hem volgende week. Ik ben dan 19,5 weken.
Nu vroeg ik me af of jullie naast manlief of vriend, nog iemand anders meenemen. Mijn moeder zou het namelijk helemaal geweldig vinden als ze daar bij mocht zijn, maar ik vind het ook wel weer een beetje raar. Het wordt zo'n poppenkast misschien. Wat vinden/doen jullie?
Groetjes, Dolly

Ha Dolly!

Ik vind het ook een beetje lastig. Vanzelfsprekend wilde ik alleen maar met mijn vriend naar de echo gaan, maar vandaag belde mijn schoonmoeder en vroeg of ze er ook bij mocht zijn......ik vind het toch iets heel speciaals, intiems en persoonlijks. Liever geen schoonmoeder dus, maar hoe ik dat ga vertellen?!? Misschien is het met je eigen moeder anders!

ik vind gewoon als jij je moeder mee wilt nemen gewoon lekker doen meis;) er staat n ergens dat dat niet mag alleen geen kinderen erbij en een echoscopiste begrijpt heus wel dat een  oma  er bij wilt zijn hoor je zal vast niet de enige zijn
helaas is mijn moeder in december overleden en zal er morgen helaas niet bij kunnen zijn

succes

Wij hebben een verklaring moeten ondertekenen dat we niemand behalve ons zelf mogen meeemen, ook niet onze dochter of opa/ oma.

Dit is omdat het een medische echo is en geen pret echo. Een klein kindje  er bij  zou alleen maar afleiden zeiden ze.
En daar kan ik goed inkomen.

Als je graag een echo wilt waar anderen bij zijn kan je beter nog een keer ergens een pretecho laten maken denk ik.
Stel dat je wel vreselijk nieuws te horen krijgt?

Het is je eigen besluit, wij konden deze niet zelf maken .. maar werd voor ons gemaakt.

Bij onze dochter zijn we ook met zijn 2en gegaan, omdat we ergveel angst hadden dat er toch misschien wel wat mis zou zijn. En dat vinden wij persoonlijk iets voor ons 2en eerst. Maar dat is voor iedereen verschillend.

Mocht je wel de mogelijkheid hebben nog iemand mee te nemen en je wilt het graag zou ik het ook doen. Maar denk niet dat het een feestje is, zo hebben wij dat niet ervaren zeg maar.

Groetjes!

Ook mag er bij ons maar 1 persoon mee.
Dat word natuurlijk mijn man...

Maar als jij je moeder er graag bij wil hebben en het mag, dan doe je dat toch gewoon?
Ook heb ik helaas geen moeder meer..

Bij ons mag er niemand mee behalve de vader. En kinderen zeker niet (maar die heb ik niet haha).
Ik vind het zelf ook prettiger hoor, om er geen anderen bij te hebben. Wat nu als uit de echo blijkt dat er iets niet goed is, dan wil je daar toch eerst samen met je man/vriend over praten voordat je het anderen meedeelt? Ik wel eigenlijk.
Als alles goed is bij de 20-weken-echo, laten wij alsnog een pretecho maken en dan mag iedereen mee die dat wil :)

Fijn al die reacties. Daardoor ben ik er wel een beetje uit. We gaan gewoon met zn tweeen naar de 20weken echo. Het is toch inderdaad een medische echo. We moeten eerst maar eens rustig samen alles ervaren.
Ik denk dat ik dan nog een keer een pretecho afspreek en dan mag mn moeder gewoon mee. Dan is dat gewoon een soort cadeautje!
Allemaal succes met de echo, en toch ook hopelijk veel plezier! Ik hoop dat iedereen er van kan genieten!
Dolly (18 wkn, 3 dgn)

Terug
Bovenaan