20weken echo...

Ook ik heb mijn 20w echo gehad, vooralsnog ziet alles er wel goed uit maar word wel doorgestuurd naar Nijmegen, naar het UMC Radboud.

Ik heb heel in het begin (eerste 2weken denk ik) medicatie gebruikt, maar toen bekend was dat ik zwanger was direct gestopt. Nou staat dit op een bepaalde lijst en kom je daardoor in aanmerking voor een speciale echo waar ze het hartje van mijn kereltje helemaal napluizen.
Volgende week donderdag mag ik daarheen.

Ene kant gerust gesteld want ook in de brief staat dat alles in orde is, maar omdat ik er recht op heb heeft ze me doorgestuurd, ze zei wel dat ze zich geen zorgen maakte. Ach we zien volgende week wel.

Ik loop ook bij het radboud, heb daar mijn icsi behandeling gehad, en vandaar dat ik ook daar de controles heb, heb laatst ook de 20 weken echo gehad en alles was ook goed.

groetjes daisy
22w+5d

Hoi Floor, Ik heb ook een uitgebreide echo gehad, een type 1 echo genaamd. Dit omdat ik epilepsie heb en mijn medicijnen moet blijven nemen. Met name het hartje is zeer uitgebreid bekeken. Ik ben daarom extra happy!

@Tammy76: mag ik vragen welke medicatie jij gebruikt? Ik had namelijk ook medicatie voor epilepsie, en ze hadden daarnaast ook een andere werking. Doordat ik in mijn leven maar 1 insult heb gehad mocht ik het zonder proberen.

Ja hoor! Dat zijn er drie. Lamictal, Trileptal en Keppra. De reden dat het er drie zijn: ik was aan het op- en afbouwen totdat ik opeens 100% aanvalsvrij werd. Toen heb ik overlegd met mijn neuroloog en heb het sinds dien op die medicatie in die dosering gehouden. Nog voor het spiraaltje is verwijderd, hebben we uiteraard eerst overlegd met de neuroloog of dit kon. Dat was geen probleem daar ik een vrji lage dosering heb. Daar stond ik van te kijken daar ik altijd had gedacht een zeer hoge dosering te hebben.

Terug
Bovenaan