20wekenecho gehad en stiekem toch wel beetje ongerust...

Hoihoi allemaal,
ik schrijf hier niet zo vaak omdat het inloggen zo lang duurt en vaak de berichtjes niet opgeslagen worden, krijg ik weer een Error enz... lees wel elke dag mee!

Wij hebben van de week de 20wekenecho gehad. Alles was opzich wel goed, alleen de hoofdomtrek en buikomtrek was een week te klein. de beentjes liepen wel goed op schema. Ook heb ik zo weinig vruchtwater dat de beeb overal al tegen de kanten ligt. dat gevoel had ik al steeds omdat ik em voelde bewegen zoals ik mn zoontje op het laatst van mn zwangerschap voelde bewegen. je voelt dan echt goed dat hij draait en langs de kanten gaat zegmaar. Nu zeiden ze dat we ons geen zorgen hoeven te maken maar stiekem doe ik dat wel een beetje. Is er iemand die ervaring heeft met weinig vruchtwater en kleine groeiachterstand? Bij mn zoontje was dat dus niet zo... over een paar weken krijg ik gelukkig een groeiecho om te zien of het bijgekomen is... het wordt dus wel in de gaten gehouden, maar toch zit je niet mee zo lekker onbezorgd...

Groetjes Elisemier

Je moet je niet teveel zorgen maken over de metingen hoor... Ze hebben bij ons zoveel metingen gedaan en op een milimeter kunnen ze dr al zo naast zitten, Zelf met de 20 weken echo gehad dat de afstand tussen de kleine hersenen eerst gemeten werd op 17 week en even later toen de baby iets anders lag bleek dat het op 21 week zat!!!
Nu iemand van een ander forum en daar zaten ze dr 7 weken naast. Kindje is geboren met 29 week terwijl ze qua metingen uitkwamen op 22 week... Zo'n verschil kan dat dus maken...

Ze schatten vaak ook het gewicht door de grote van buik/hoofd en benen in te voeren. Mijn vriendin had met haar beide meiden een geschat gewicht vlak voor geboorte van 5 pond. en de ene bleek ruim 7 en de andere 8 pond te zijn... Dus maak je alsjeblieft geen zorgen want in die metingen gaat zo veel mis... Het komt aan op milimeters en dat is soms moeilijk te zien.

Hoop voor je dat je het een beetje los kunt laten.

Sterkte!

Ik ben het met Butterfly eens. Als zij zeggen dat je je geen zorgen moet maken, dan moet je dat ook niet doen. want zij weten echt wel wanneer iets gevaarlijk is of als iets echt afwijkt.
En met dat meten.... ach... hoe vaak gaat dat niet fout. Zo hebben ze het kindje van vrienden van ons eerder gehaald met de keizersnee omdat ze zeiden dat het heel klein (minder dan 2500 gram)zou zijn en dat de placenta niet optimaal meer zou werken. Het kindje zou het beter doen buiten de baarmoeder. Toen hij geboren werd was ie 3500 gram... nou moe... hoezo klein!!! Ze zaten er een kilo naast! Een KILO! Dat kan toch bijna niet denk je... dus wel! En daarom moet je je geen zorgen maken. die ene week maakt niks uit. Misschien heeft jullie baby gewoon een kleiner hoofdje dan gemiddeld...

Ik kreeg bij 25 weken ook een echo ivm met wat bloedverlies. Ik zag op het papier dat het hoofdje opgemeten was met een mening van 24 wk en 1 dag... zij zei dat alles goed was! Ze weten echt dat ze soms niet helemaal exact kunnen meten en dat de ene baby een groot hoofd heeft en de andere wat kleiner... dus een weekje is maar een paar dagen! Niks zorgelijks dus! Er is geen mens helemaal in verhouding!

Een week te klein is absoluut niet om je zorgen te maken, mijn dochter heeft dat namelijk ook gehad in mijn vorige zwangerschap, en was toen ze met 38 weken geboren 2900 gram, gewoon heel netjes.

Vorige week maakte ze een echo bij me en was het weer een week verder??? En dan heb ik het alleen maar over hoofdje en buik.

Eerder in het verleden heb ik het wel meegemaakt dat het een aantal weken tussen zaten, en dat bleek niet in orde te zijn. Die zwangerschap is ook niet goed afgelopen maar daar zat extreem veel tijd tussen.

Ik hoop dat je nu wat meer gerustgesteld bent.

okéoké ben weer wat gerustgesteld en vandaag ook weer wat nuchterder hihi... verschilt soms per dag hier... lekker hoor die hormonen ;)!! 15 maart heb ik de groeiecho dus ben benieuwd! bedankt voor jullie reacties!

Terug
Bovenaan