21 maanden controle cb geweest.

A

Anoniem

Guest
Goeiemorgen,

ik ben maandag naar het cb geweest voor Mika's 21 maanden controle.

Ik kreeg daar wel de wind van voren zeg!pfff.

Mika weegt nu met 21 maanden oud 17,6 kilo bij 96 cm lengte.

Ze vinden hem dus te zwaar,ik had al eerder een dieet meegekregen en die heb ik toegepast,maar dat is dus averechts gaan werken.

Ik ga volgende maand naar de dieetist om te kijken of het niet aan zijn schildklier ligt,want hij eet helemaal niet zo veel.

Hij eet precies wat hij nodig heeft om te groeien,dus minderen kan ik niet meer.

Vinden jullie 17,6 kilo bij 96 cm lang te zwaar?

Ik voel me wel rot sinds ik terug ben van de cb.

Groetjes Bianca

hoihoi,

heb even voor je gegoogled en deze grafiek vand e WHO gevonden waar lengte in verhouding naar gewicht staat. Als je dan kijkt naar zijn lengte zie het gewicht wat daar bij past, want hij is natuurlijk ook ontzettend lang voor zijn leeftijd. Volgens de grafiek zit hij wel op de +3 met zijn gewicht.

grafiek
Vindt je hem zelf te zwaar of is hij mooi in verhouding. Ik zou altijd naar mijn eigen gevoel luisteren maar als een kind zo groot is is het misschien ook niet overstandig om het 1 of ander uit te sluiten.

groetjes chimene

Naja, sorry hoor, maar hier kan ik zo boos om worden. Kijkt  jullie cb niet verder dan de neus lang is??? Echt heel knap om moeders zo een rotgevoel te geven.

Echt super van Chimene, die grafiek. Zo zie je maar, dat het wel meevalt met jou kindje.

Ik vind het wel heel verstandig om misschien nog even te kijken of er andere zaken aan de hand zijn.

En als je gewoon het lijstje van het voedingscentrum aanhoud qua eten, dan zou ik niet weten wat je er verder nog aan moet doen. Want zulke kleine kinderen al op een afvaldieet zetten dan natuurlijk nooit gezond zijn.

het cb kijkt ook alleen maar naar wat bij hun in het boekje staat zonder te kijken of het kindje ook lag is of niet...... pffff stelletje zeurders zijn het daar, want elk kindje is toch niet gelijk!!!! maar volgens het cb moeten ze allemaal hetzelfde wegen en even lang zijn.....ieder kindje is anders, de 1 is te zwaar, de ander te dun, weer een ander te lang of te klein,
je moet gewoon naar je eigen gevoel luisteren......als jij vindt dat de verhouding van lengte en gewicht goed zijn is het toch goed????
natuurlijk is het altijd goed om even te laten controleren of alles verder goed is maar zou niet te veel op het cb doen hoor
luister naar wat je gevoel zeht en wat je hart je ingeeft, daarvoor hebben wij nou namelijk een moederinstinct en het cb kletst maar wat.....

liefs ilona

Hoi Bianca,

Wat vervelend dat je er een vervelend gevoel bij hebt.
Gelukkig is mijn CB heel relaxed. Sven heeft ook al vrij snel boven het 'gemiddelde lijntje'   zijn plek ingenomen (na eerst een paar maanden eronder te hebben gezeten). Maar gelukkig is zijn lengte en gewicht mooi in verhouding. Sven schommelt nu met 22 maanden tussen de 13 en 13,6 kg. Hoe lang hij precies is, weet ik niet maar ik denk ergens rond de 92 cm.
Ik vind niet dat je je ogen moet sluiten voor overgewicht want dat is toch een serieus probleem in onze maatschappij. Maar......... als je zelf denkt dat je er alles aan gedaan hebt en dat de verhoudingen verder goed zijn, dan kun je niet veel meer doen denk ik.
Het enige wat nog in mij opkomt is om hem meer te laten bewegen? Meer lopen dan in de buggy, lekker actief naar buiten met dit mooie weer?
En als je je er echt niet fijn bij voelt, misschien kun je dan nog een keertje bij de ha praten?

Groetjes,
Maike

Ik zou zowiezo ook langs de huisarts gaan en alles laten onderzoeken. Stel je voor dat het zijn schildklier is? Dan zou het toch wel erg zijn dat je een streng dieet zou gaan uitvoeren...!
Het is tegenwoordig ook echt een trent van het CB hoor! Ze zijn zo bang voor kinderen met overgewicht. Soms vind ik het echt overdreven. Als je goed nadenkt weet je zelf ook of je kind teveel snoept of niet. Ik zou ook op mijn gevoel afgaan!

Succes en laat je niet gek maken!
Groetjes Babybelle

Feline zit op +1. En ze vond haar ook te zwaar. Toen ik zei wat ze eet op een dag was het gewoon goed. En Feline beweegt de laatste tijd iets minder doordat Gijs er nu is en ik nog geen ritme heb.
Ik zou me er niet veel van aantrekken, als jouw manneke er goed uit ziet is er niks aan de hand!

groetjes Maris

He Bianca,

Nou nou wat wordt alles weer overdreven bij jou CB zeg!!! Jennifer heeft vanaf haar geboorte boven de "zwarte" lijn gezeten en ze hebben er nooit wat van gezegd. De laatste keer zat ze er ruim onder en ook daar werd amper wat van gezegd..
En jouw kindje is ook nog eens hartstikke lang!!!!

Ik zou idd zoals de andere meiden al zeggen zelf goed kijken naar je kind. Is de verhouding goed, nou lekker laten gaan dan. Maar als je zelf twijfelt.. een bezoek aan de huisarts kan nooit geen kwaad.

Succes meid!

gr. Ilone

Terug
Bovenaan