21 maanden - problemen met middagslaapje

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 21 maanden heeft al maanden een heel regelmatig slaappatroon. Hij gaat er 's avonds rond 19.00 uur in, is ' s morgens om 6.30 uur wakker en doet overdag om 12.00 uur een slaapje van ongeveer anderhalf uur. Keurig dus.

Sinds een week weigert hij thuis ineens z'n middagslaapje. Krijst de hele boel bij elkaar en weigert gewoon. Ik heb geprobeerd om hem te laten brullen. Soms valt hij dan na 10 minuten alsnog in slaap om vervolgens heel onrustig te slapen en 3 kwartier later weer huilend wakker te worden. Sommige dagen slaapt hij maar gewoon helemaal niet. Hij is op zich wel gezellig en redt het wel, maar is aan het einde van de dag wel helemaal afgedraaid.

Het rare is dat hij op het kdv gewoon wel gaat slapen en hij slaapt dan meteen 2 uur! Terwijl hij daar normaalgesproken niet meer dan een uurtje slaapt.

Iemand hier enige ervaring mee? Ik blijf het consequent elke dag proberen, maar zie niet echt veel vooruitgang? Zou dit ook gewoon weer eens een fase zijn? Word ik weer eens uitgetest? Het lijkt mij dat hij nog veel te jong is om overdag al niet meer te slapen?

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!
 
Hoi,
 
Mijn broer zijn jongste had dat ook (thuis) en die hebben hem toen om de dag een middagslaapje laten doen, en bij hun ging dat gelijk veeeeeeeel beter.
Misschien het proberen waard??
 
Groetjes Debby mv B'Elanna
 
Terug
Bovenaan