21 weken en een jaloerse hond

<p>Hallo, </p><p>Ik ben 21 weekjes zwanger van mijn 1e kindje terwijl ik een jaloerse hond (jack russell) in huis heb van bijna 7 jaar. Ik heb hem al sinds puppy maar hij is altijd een hondje met een gebruiksaanwijzing geweest. Sinds ik ben gaan samen wonen met mijn vriend merk ik dus dat hij jaloers geworden is, dit omdat mijn vriend ook een eigen hond heeft (pitbull). Denk hierbij aan constant aandacht opeisen, blaffen als ie zijn zin niet krijgt, ect.</p><p>Zijn hier nog meer mensen die zwanger waren en niet wisten hoe en wat met de hond wanneer de baby geboren zal worden, en hebben jullie misschien tips? </p><p>Groetjes Iris </p><p> </p>

Ik ben ook in verwachting van de 1e (22 wkn) en hebben een hond van 1.5 (Duitse Staande) Wel een vreselijk verwend beest moet ik zeggen met een bak energie maar in huis heel rustig. In het begin van de zwangerschap heel aanhankelijk en ook nu ligt ie graag naast me (Wel gewoon op de grond). Meer dan voorheen. Merk hierin geen jaloezie.  Ben wel reuze benieuwd hoe het straks gaat.

Ik heb zelf ook hond maar is totaal niet jaloers.
Krijgt ie nog de zelfde aandacht als voorheen? Wellicht kun je 1x per week met hem alleen gaan wandelen in het bos?
of even 10 minuten spelen, balletje gooien.
Het echte aandacht vragen zou ik zo veel mogelijk negeren, en hem juist de aandacht geven als er even niet om vraagt maar rustig ligt..

Nou, ik ben ook erg benieuwd! Ik ben nu 18 weken en wij hebben een redelijk verwende Boston terriër van 5,5 jaar. Ze ligt veel op schoot, maar als de kat bij 1 van ons op schoot ligt, en zij ligt bij de ander, wordt ze toch jaloers en gaat net zo lang klieren tot de kat van schoot springt...vervolgens gaat ze de kat ff klieren. Nu hoop ik dat het zometeen mee gaat vallen omdat onze hond als het goed s ook zwanger is en over 3 weken puppies krijgt. Hiervan willen we er 1 zelf gaan houden...kan ze daar op zelf moederen... 

Terug
Bovenaan