21 weken, hoevaak baby voelen?

<p>Haihai ik ben nu 21+4 dagen zwanger. Nu pas sinds 1.5 week a 2 weken voel ik zachtjes plopjes onder mijn navel maar ook niet elke dag. Tenminste vaak denk ik volgens mij dat het mijn darmen zijn. Vanaf wanneer voelden jullie de baby echt dagelijks en goed? Als ik het een dag niet voel moet ik me dan zorgen maken?</p><p>Liefs Zoë</p>

Hoi Zoë, 
dat kan zo per persoon verschillen en hoe je placenta ligt. Ik voelde met 15 ook mijn eerste plopje of darmen geen idee. Maar pas na 24 begon ik hem elke dag een beetje te voelen en later mijn partner pas. Vanaf 28 voelde ik pas een soort ritme en dit moest ook maar ook toen had ik wel eens dagen dat ik dacht joehoe waar zit je? Dit omdat mijn placenta voor ligt. Nu 39+4 wkn. 

Ik voelde toen nog amper iets, op hoeveel de baby beweegt moet je pas later gaan letten, en dan allleen of het gelijk blijft en je het dagelijks voelt. Niet te druk om maken.

Ik was 14 w toen ik haar wel dagelijks voelde, ik ben extreem slank zo goed als geen vet tussen buik en baarmoeder ;) nu 19 weken en de schopjes worden steeds harder ik voel ze nog steeds elke dag.
Maar het is per persoon gewoon heel verschillend denk ik

Ik ben vandaag 18+6 zwanger, ik voel nog niks. Dit is mijn tweede kindje. Mijn eerste kindje voelde ik rond de 19 weken voor het eerst. Maar in voelde haar echt niet elke dag, zeker niet in de weken 19-30. Sommige dagen gingen voorbij zonder dat ik haar voelde, vooral dagen waarop ik zelf erg druk was.
Dus het zou goed kunnen dat je je kindje voelt, maar het is ook niet gek als je het een paar dagen niet meer voelt! 

Het verschilt echt van zwangerschap tot zwangerschap. Hoe de placenta ligt en ook hoe je kindje ligt. Schopjes naar je rug toe voel je niet zo goed.
Mijn zoontje voelde ik al op 15 weken bewegen, in het begin om de paar dagen, nadien dagelijks. Mijn man voelde hem op heel de zwangerschap mss een 10 tal keren en dan moesten we echt moeite doen.
Deze zwangerschap voelde ik pas iets vanaf week 18. In het begin heel lichtjes en enkel omdat ik het gevoel herkende. En nu in week 27 zie ik mijn buik langs buiten mee bewegen. Mijn man hoeft helemaal geen moeite te doen om de bewegingen te voelen. Die zijn super duidelijk.
Er zijn ook vrouwen die hun kindje gedurende heel de zwangerschap amper voelen bewegen.
BMI heeft er volgens mij niks mee te maken. Want ik ben zelf niet de magerste.

Ik voelde hem eigenlijk gedurende de hele dag wel. Maar wel wisselend, soms lag hij denk ik gewoon anders. Placenta ligt achter. Bij mijn eerste zwangerschap lag deze aan de voorkant. Dit kindje voel ik duidelijk beter. 

Terug
Bovenaan