21 weken zwanger extreme vermoeidheid

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben momenteel 21 weken zwanger. Ik mag zeker niet klagen. Alles gaat goed met de baby iig.</p><p>Met mij? Oh help. De eerste 16 weken heb ik niet kunnen slapen. Waarschijnlijk door al die hormonen. Daarna ging het steeds beter, tenminste het slapen. De vermoeidheid die toen is komen kijken is niet meer weg gegaan. En momenteel zo erg dat ik iedere 3 weken ongeveer en fikse "klap" krijg en een week uitgeput, hyperventilerend, kotsend, jankend op bed lig. Na een week weer een beetje opgeladen te zijn begint het weer van voor af aan. </p><p>Ik werk 18 uur (om de dag) heb nog wel een peuter rond hupse. Maar naast mn werk doe ik eigenlijk niets. Mijn man zorgt al voor de huishouding.</p><p>Ik weet niet hoe ik dit nog (20?) Weken vol ga houden.</p><p>Herkend iemand dit en hoe is het afgelopen?</p><p> </p><p>Groetjes</p>

Wat vervelend voor je. Heb je al overlegd met je vk en/of huisarts? 
Ik ben 21 weken nu en had tot voor kort een vitamine D tekort, misschien zijn jouw waarden ook niet helemaal op orde? 

Ik voel een beetje zoals jij je voelt ook hier een peuter/kleuter in huis maar werk ik niet.. volg wel een opleiding waar ook veel energie voor nodig is.. Bij mij verandert mijn humeur ook echt.. Ik word er rete chagrijnig van ik heb mijn slaap gewoon nodig  ?Ik probeer nu echt momenten in te plannen waarin ik niks moet en ook echt ga rusten en slapen ? dit helpt me nu nog wel..

Vitamine tekort of bloedarmoede heb ik niet. Dat is allemaal al nagekeken.
Volgens de vk/gyn heb ik gewoon pech...
Sommige vrouwen hebben dat gewoon maarja hoe deal je hier mee?

Minder werken! En proberen rust te pakken overdag. Ik ben ook 21 wkn zwanger. Als mijn jongste van 4 thuis is op woensdag zet ik haar even achter de iPad zodat ik even kan liggen. Verder slaap ik iedere middag van 12.00 tot 13.00 uur. 
Het zorgen voor jezelf en je baby in je buik heeft nu echt even prioriteit. Werken komt daarna wel weer ? 
o ja en extra vit D en floradix kan geen kwaad! 

Ik heb een dochtertje van 4,5 en ben momenteel 22 weken in verwachting van ons tweede dochtertje. Werk ong 12 uur in de week als huishoudelijke hulp en mijn vriend maakt lange dagen voor zijn werk waardoor ons eigen huishouden ook veel al op mij neer komt. Vandaag ook echt door heen gezeten en gedacht: hoe ga ik dit nog 18 weken vol houden??? Maar het enigste antwoord is inderdaad een stapje terug doen, jij en de baby zijn nu het belangrijkste, dus denk vooral aan jezelf en pak je rust wanneer mogelijk!

Hoi allemaal,
Vandaag een afspraak met werk en gyn gehad. Werkgever geeft aan dat hij mij helemaal de ziektewet in wil en de gyn geeft aan een gesprek met de bedrijfsarts aan te vragen. Aangezien ik lichamelijk zwaar werk heb ziet de gyn me liever niet helemaal thuis zitten. Juist omdat bewegen tijdens de zwangerschap een positief effect heeft op herstel na de bevalling.
We wachten dus een gesprek met de bedrijfsarts af, tot die tijd; beentjes omhoog.

Dank voor jullie reacties!!

Terug
Bovenaan