21mdn en slaapjes een drama

<p>Mijn zoontje van 21 maandjes heeft altijd goef geslapen. Soms even 5 minuutjes brabbelen en dan sliep hij wel. Sinds een paar dagen zijn de slaapjes een drama. Overdag wordt hij standaard na een uur huilend wakker en schreeuw ‘nee’ en mama. Als ik bij hem kom kijken lijkt het wel alsof hij dit in zijn slaap doet. Als ik hem oppak en hem tot rust probeer te krijgen (hij is namelijk echt overstuur) dan krijg ik hem vaak wel weer teruggelegd in bed. De nachten zijn nu alleen ook zo. Hij kan nu soms uren praten/schreeuwen voordat hij een keer in slaap valt (rond 21.30uur) als we gaan kijken ligt hij de ene x te slapen en de andere x zit hij rechtop in bed. De nachten zijn nu ook zo. Heel veel schreeuwen en nee roepen ed. Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Hij kan dit uren blijven doen, maar het lijkt geen zin te hebben om hem gerust te stellen. Zijn dit nachtmerries of iets anders?</p>
 
Misschien heeft hij in de middag geen of nog maar een kort slaapje nodig toen mijn dochter die leeftijd had sliep ze tussen de middag ook niet heel veel meer als ze al sliep slaapt jou zoontje snachts wel goed?
 
Klinkt een beetje als nachtmerries idd! Lijkt alsof hij droomt. Prikkels verwerken oid.. Mijn zoontje heeft dit zeer geregeld en dan vooral na een drukke dag. Met fases heeft hij er meer last van. 
Even aankijken? Wrs is het even een fase en is het over n weekje of zo weer over?
Ik zou persoonlijk niet het moddagslaapje ineens weglaten. 21 maanden is nog erg jong. Een periode overdag slechter slapen  wil nl niet meteen zeggen dat het slaapje helemaal niet meer nodig is.
 
Toen mijn dochter 21 maanden was kon ik gerust op een rustige dag het middagslaapje weglaten maar ieder kind is weer anders. Daarom zei ik ook of inkorten het bij dat uurtje laten maar ik weet niet hoe hij is als hij wakker wordt 
 
Terug
Bovenaan