<p>Ik ben normaal niet zo'n forum ganger maar ik zit momenteel een beetje met mijn handen in het haar en merk dat ik me intussen begin te storen aan het gedrag van mijn zoontje. Hij is bijna 22 maanden. </p><p>Hij is de laatste 2 weken erg snel zeurderig. Niks is goed, en hij moet en zal zijn zin krijgen. Als je tegen hem praat en iets niet mag, kost het echt moeite om hem je aan te laten kijken. Intussen heeft hij, vooral rond etenstijd, dat hij hysterisch wordt en begint te huilen, zich op de grond gooit en zijn hoofd op de grond bonkt, of zichzelf met zijn handen op zijn hoofd slaat. Dit doet hij gedurende de dag wel vaker als hij zijn zin niet krijgt, maar rond etenstijd is dit het ergste. Terwijl hij het eten vaak wel gewoon wil hebben. We snappen dit gedrag niet echt, in elk geval rond etenstijd niet. </p><p>Het enige wat hem daaruit lijkt te krijgen is dan tv aan. Gisteren na een uur laten huilen, knuffelen, brullen, omgooien, dan uiteindelijk maar toegegeven met tv. </p><p>Helaas kan hij nog niet echt praten, paar woordjes hier en daar zoals open, dicht, mama, papa, meer, ja. Vooral praktische woordjes gebruikt hij eigenlijk. </p><p>Misschien is het normaal peuter gedrag, maar ik zie het in mijn omgeving eigenlijk nooit (heb wat mensen in mijn omgeving met kindjes van de zelfde leeftijd) en weet eigenlijk niet zo goed wat we eraan kunnen doen. Herkennen jullie dit gedrag, hoe is dit bij jullie verlopen? </p><p> </p><p> </p>