22 maanden net leren lopen! Driftig!

Onze dochter is te vroeg geboren en heeft daardoor een lage spierspanning. Daardoor kan ze pas sinds vorige week zelfstandig lopen.

Dat gaat allemaal heel erg goed, alleen hoop ik dat er mensen zijn die dit herkennen.

Sinds ze kan lopen schreeuwt/huilt ze heel hard voor ze in slaap valt. Ze is een heel makkelijke slaper en eigenlijk hoorde je haar nooit voor het slapen gaan. Soms een beetje huilen.

Zou dit nu met elkaar te maken hebben. Dat harde huilen en het lopen. Ik denk dat het wellicht zon verandering voor haar is dat ze dat allemaal voor het in slaap vallen moet verwerken.

Overigens is ze ook wel wat driftiger geworden. Dus wat sneller kwaad als ze iets niet mag, of als ik iets niet wil of kan doen (direkt) met haar.

Wellicht zijn er mensen die dit herkennen? Hoor graag.

Groetjes Claudia
 
Mijn zoon heeft ook een lage spierspanning en hemiplegie, als gevolg van een herseninfarct, en was dus ook laat met lopen. Hoewel ik het schreeuwen niet herken, kan ik me wel voorstellen dat het lopen veel met haar doet en ze dat moet verwerken 's nachts. Die driftbuien lijken me normaal peutergedrag, hoort gewoon bij haar leeftijd en ontwikkeling. Hier lijkt hij verstandelijk ook verder dan hij motorisch kan, zijn hoofd wil dus iets wat zijn lijf nog niet kan en dat leidt tot frustratie. Heel logisch eigenlijk.
 
Ze is bijna 2 en misschien het begin van de peuterpubertijd, dan worden veel kinderen driftig. Maar misschien heeft ze spierpijn van de inspanning en voelt ze dat 's avonds.
 
Ik herken het volkomen... het huilen en driftgedrag lijkt mij meer een uiting en verwerking van alle dingen die het ukkie nu ineens kan en ziet. Je moet je voorstellen dat de wereld voor je kindje ineens héél anders is.
Wij, volwassen, gaan rustig op de bank zitten, drinken een wijntje en verwerken door te praten. De ukkies van ons zijn nog niet communicatief vaardig en de enige manier van verwerken is door het huilen en driftig zijn.

Wens je héél véél succes! Denk maar zo: beide dingen zijn nodig tot ontwikkeling en gaan vast en zeker een keer over!

Groetjes!!!
 
Terug
Bovenaan