22 weken en corona

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben nu 22+3 weken zwanger. Vanochtend heb ik een zelftest gedaan en helaas heeft de test een tuur lijntje. Morgen een test afspraak staan bij de GGD. Ik maak me het meest zorgen om de kleine.</p><p>Heeft iemand ervaring mee?  hoeveel weken was je toen je corona had? gaat het nu alles goed met de kleine? </p><p>Verder heb ik niet echt klachten, moe en heel af en toe een kriebel kuchje.</p>

31 weken, 1 dag beetje koortsig en niet lekker, verder alleen spierpijn en verkouden.

Koorts in de gaten houden, als het niet daalt dmv paracetemol moet je bellen of als het langdurig aan houd. En bij twijfel sowieso bellen. Gelukkig kan het bijna nooit kwaad voor de baby

Ik heb een paar weken geleden corona gehad, toen was ik 28 weken. Had ook bijna geen klachten (behalve wat benauwd af en toe, maar de vk vond dat passen bij mijn termijn en reageerde helemaal niet bezorgd). Maak je geen zorgen hoor, volgens mij is het vooral gevaarlijk als je lang hoge koorts hebt. Omikron is wat dat betreft veel milder voor zwangeren dan de delta-variant.
De baby heeft er geen last van gehad, die is goed beweeglijk en groeit lekker door. 

Ik heb met 17 weken geloof ik corona gehad (in november dus was wrs de delta variant) en ik mag morgen uit quarantaine na weer een corona besmetting. Nu de omicron. Ben nu bijna 35 weken.

Ik vond de vorige variant spannender omdat er toen zoveel over te doen was bij zwangere vrouwen. Ik heb extra groei echo's gekregen en alles ziet er tot nu toe nog hartstikke goed uit. Van deze besmetting heb ik verder alleen wat verkoudheidsklachten gehad en verder niks.
Het enige waar je even mee op moet letten is met koorts, maar daar mocht ik de vorige keer paracetamol voor (3x daags 1000mg) dit keer geen last van gehad.

Zou het in elk geval bij de verloskundige aangeven dat je het hebt en straks evt bespreken of het nodig is om extra gecontroleerd te worden. Met deze variant zijn heel veel zwangere vrouwen besmet en volgens mij valt het bij de meeste wel mee.

Heel veel beterschap!?

Ik had laatst Corona met 23 weken (voor de 2e keer, eerder Corona gehad toen ik nog niet zwanger was)

Ik heb me echt geen moment zorgen gemaakt. Was alleen verkouden en rugpijn. Ben ook niet gevaccineerd. Mijn 2 kinderen van 4 en 2 niet laten testen, waren wel verkouden ook die week dus ze zullen het vast wel gehad hebben.

Hoe dan ook,ik heb me geen moment zorgen gemaakt om de baby in m'n buik of m'n 2 andere kinderen. Zoveel stelt Corona niet voor in de meeste gevallen, eerlijk gezegd.. succes met uitzieken!

Hi,

Ik ben 2 weken geleden positief getest op Corona. Was toen 23 weken zwanger.

Verloskundige zei zich geen zorgen te maken als de kleine nog regelmatig voelt (als je dit al doet) en geen koorts hebt.

De kleine heeft er geen enkele problemen aan overgehouden gelukkig, maar vond het ook wel even spannend!

Ik heb corona gehad ook bij 22 weken. Baalde enorm, want ondanks dat ik hele milde klachten had (veel niezen en 3 dagen verstopte neus), krijg je natuurlijk het liefst gewoon geen corona tijdens de zwangerschap. Ik heb de kleine zo veel voelen bewegen die dagen, alsof hij me gerust wilde stellen dat alles goed met hem ging. Daardoor heb ik mij eigenlijk geen zorgen gemaakt en nadat ik uit quarantaine mocht had ik een controle bij de VK waar alles in orde was. Je kunt altijd voor de zekerheid je VK bellen om te vertellen dat je corona hebt, wellicht kunnen zij je nog meer gerust stellen en kun je daarna terecht voor extra controle. Ik hoop dat je niet al te beroerd zal worden, beterschap!

Terug
Bovenaan