22 weken en nog moe en misselijk

Hallo

Ik ben 22 weken zwanger. Ik ben nog steeds erg moe en ook vrijwel de hele dag misselijk. 20 weken echo gehad en alles was goed met de kleine gelukkig.
Ik red 8 uur werken per dag niet meer. Werk nu 5 uur per dag. Dat is net vol te houden. Vorige week een paar daagjes weg geweest met vrienden. Dat heeft geen goed gedaan, ik trok de drukte niet en voelde me ook erg onprettig in de onbekende omgeving. Andere zwangeren die ik ken via zwangerschapszwemmen enz hebben allemaal energie genoeg of zijn een beetje moe. Op mn werk beginnen ze ook wat te klagen dat ik niet ziek ben maar alleen maar zwanger. Ik heb wel overgewicht, wellicht dat dit er ook mee te maken heeft.Zijn er hier meer meiden die dit herkenen?
Gr Petra

Hoi Petra,

Dat moe zijn herken ik helemaal!! Ik ben ook 22 weken zwanger, dan wel van mijn derde. Ik weet ook niet meer hoe ik de dag door moet komen. Volgens mij kan ik dag en nacht slapen.
Ik heb wel geen leuke zwangerschap met veel onzekerheid en spanningen. Ook relatie problemen komen er in voor. En dan weet ik soms echt niet meer hoe ik me ene been voor me andere been moet krijgen.
Gelukkgi ben ik niet misselijk, ook niet geweest. Ik heb 3 weken plat moeten liggen, toen dacht ik dan kan ik ook mooi uitrusten, maar ik werd er alleen maar mee moe van.
Ik krijg nu ook bekkenpijn. Maar ik moet mijn lichaam in beweging houden, als ik even op de bank ga zitten kom ik niet meer overeind. Ik werk maar 2 dagen (wel 2 hele lange dagen) maar moet ook het gezin en huishouden draaiende houden. En dan ben ik pas 22 weken.......
Ik hoop maar snel dat het september is, en ik de kleine kan vasthouden, waar ik het allemaal voor doe. Ook kijk ik uit naar mn 3 weken vakantie. Daarna hoef ik nog maar een paar weken te werken dan ga ik met verlof.

Tja, het is echt afzien. Ik had ook zo gehoopt op betere tijden, zoals je veel van anderen hoort. Helaas.....

Succes nog verder met je zwangerschap, het is voor een goed doel...

Liefs, Ris

hee meiden,

Heel herkenbaar. Ik ben nu ruim 25 weken maar nog steeds moe en misselijk.
Ook ik heb last van overgewicht maar tijdens mijn zwangerschappen val ik alleen maar af. Ben nu nog steeds min 5 kilo. Met de baby is alles goed, heel actief kindje en dat geeft gelukkig rust.
Dit is onze 4e zwangerschap en het 3e kindje.

s middags ga ik minimaal een uur tot 3 uur naar bed en ook s avonds kan ik er om 21.00 uur al weer inrollen.........
Soms is het echt zwaar omdat je er ook al 2 heb rond lopen ,die dan gelukkig nog wel allebei een middag slaap doen.
Ook heb ik sinds een aantal weken last van mijn darmen of nierstenen. Dit is nog niet duidelijk maar veroorzaakt wel veel pijn en een aantal slapeloze nachten.

Het werken valt me zwaar. Het liefst zou ik nu al stoppen als ik heel eerlijk ben.
Ik werk in de zorg en werk dus ook weekenden met slaapdiensten.
Voordat ik dan pas naar bed kan......en de ochtend er weer vroeg uit en al je werkzaamheden doen....
Ik ben niet iemand die snel klaagt maar het vraagt op het ogenblik veel van me.

Succes allemaal en op naar september!!

gr. Blije Mama van 2
25 weken en 5 dagen

Hoi meiden,

Ook hier is de situatie herkenbaar. Ik moet nog steeds regelmatig eten anders word ik misselijk of duizelig. En als het kan doe ik 's middags een dutje. Gisteren ging ik om half 1 en om half 4 werd ik pas weer wakker omdat m'n zoontje toen ook wakker werd. En nog was ik moe en ging ik gisteravond weer om half 10 naar bed. Niet echt gezellig voor m'n man moet ik zeggen!

Zit nu op mn werk en te hopen dat de dag snel voorbij gaat. Gelukkig hoef ik nog maar 2 weken (van 20 uur) en dan heb ik 3,5 week vrij. Wilde eerste wachten tot 4 weken voor de uitgerekende datum voordat ik met verlof zou gaan, maar denk dat ik nu toch maar voor 6 weken kies. M'n werk gaat waarschijnlijk ook nog verhuizen wat de reistijd enkele reis van een half uur naar anderhalf uur verlengd. Zit ik ook niet echt meer op te wachten!

Even voor de laatste schrijfster (sorry heb je naam even niet onthouden) als je zwanger bent dan hoef je in principe geen nacht of slaapdiensten meer te draaien. Je zou het voor de zekerheid nog even op kunnen zoeken in de CAO...

Succes allemaal met de vermoeidheid, neem lekker de rust als het kan en we zijn al over de helft (ook al lopen we straks tot 42 weken)!

Groetjes,
Jo

hoi Petra

eigenlijk stom dat ze zo op je werk doen, hallo tis niet niks zwanger zijn. er gebeurd zoveel meer met je lichaam dan mensen denken, die denken alleen leuk, gezellig groeit een kindje in je buik. Maar nee alles veranderd, heel je lichaam en niet alleen je buik.

Ook ik ben super moe, bij Fleur had ik dit ook. Helemaal geen 2e trimester waarin "ik de wereld aan kan" (zoals vaak overal beschreven staat).
Nee mijn bedje zoek ik regelmatig op.

Ik zit ook op een Belgisch forum (ik woon in Belgie) en hier zijn de meeste al met verlof! das nog eens andere koek!.

succes en sterkte en laat ze maar lekker kleppen op je werk, rusten is het allerbeste voor jou EN je kindje.
en anders ga je deeltijds in de ziektewet.

x Petra

Hoi Allemaal

Bedankt voor de reacties, geeft me wel wat rust te weten dat dit er dus voor sommige meiden gewoon bij hoort. Ik ben er ook wel achter gekomen dat ik niet zo goed ben in het luisteren naar de signalen die mn lichaam geeft. Nu lukt dat gelukkig beter. Heb iom mn werk bsloten dat ik nog 5 uur per dag werk ipv 8 en ga dan s middags even naar bed. Dat gaat al veel beter. Ik probeer de geluiden van sommige collega's maar te negeren. er is er 1 bij die blijft zeggen dat mijn zwangerschap wel erg lastig is voor het team want nu kan zij (denkt ze)  nooit meer een uurtje eerder naar huis als het mooi weer is omdat ik nog maar tot 2 uur werk. Pfffff. Nou ja, haar probleem probeer ik dan maar te denken.
Merk wel dat de afgelopen dagen mn stemming wel beter is geworden, heb weer meer lol in alles.
Jullie ook allemaal veel sterkte, blijf ook maar lekker rustig aan doen waar het kan. En jullie hebben er dan nog 1 of meer koters bij, respect hoor meiden.
Liefs Petra

Terug
Bovenaan