22 weken en nu al "lekkende" borsten

Hallo allemaal

het is misschien een stomme vraag mar ik heb nu al   ( ik vind dit erg vroeg) last van lekkende borsten. het is niet een beetje maar moet echt van die wattenschijfjes gebruiken en dan ook nog meerdere per dag. wie heeft dit ook zo vroeg in de zwangerschap gehad of is dit normaal??
 
Ha Nancy,

Ik kan je niet helpen uit ervaring, want ik ben 18weken zwanger van de eerste uk. Toevallig las ik gister in een tijdschrift dat  het "vanaf 20a22 weken voor kan komen dat er al wat melk uit je borsten kan komen. Je borsten bereiden zichzelf voor op de borstvoeding.en dat heeft tot gevolg dat er af en toe een beetje voormelk of colostrum (een geelachtige transparante vloeistof) uit je tepels kan komen. Overigens zegt het feit of je wel of geen voormelk tijdens de zwangerschap hebt, niets over het slagen van de borstvoeding. Als je baby geboren is, komt de melkproductie pas echt op gang." Zo, meteen even uit het tijdschrift gecopieerd voor je.
Succes, groetjes J
 
Hoi, ik heb het ook. Ik ben nu 26 weken zwanger en kreeg het ook vanaf week 22 ongeveer. Het is heel normaal, het is nog geen melk (er is een naam voor maar dat ben ik ff kwijt).
Ik heb van die pads aangeschaft omdat het vlekken geeft in je kleren/BH die je er niet meer uit krijgt.
Sinds kort heb ik Lillypads, dat zijn van siliconen gemaakte pads en werken goed, dei plak je tegen je borsten en blijven goed zitten. Je kunt ze uitwassen en koken dus de hele tijd opnieuw gebruiken.

Het is dus heel normaal!

Groetjes Po
 
Hallo,

Ik ben nu 27,2 weken zwanger en ik heb nog helemaal niets gelekt uit mijn borsten. Als ik er ook aan zit, dan komt er niets uit. Ze zijn wel super gevoelig. Als mijn vriend er al naar kijkt krijg ik al pijn. Zo zie je maar bij iedereen is het anders.
 
Groetjes,
Sabrina
 
Hallo!

Ik had idd ook gehoord dat je borsten konden gaan lekken tijdens de zwangerschap, alleen wist ik niet meer vanaf wanneer dat was. Ik ben nu 25 weken en begon me al een beetje zorgen te maken, ik heb nog steeds niets gemerkt (gelekt!).
Maar ja, ik las in eerdere berichtjes hier dat het ook kan zijn dat je helemaal niet gaat lekken, ik hoop dat dat klopt, mijn moeder had nl geen borstvoeding, maar mijn zus weer wel, we wachten maar af dan!

Groetjes Diavola
 
Hoi Meiden,

Nou, ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap geen druppel gelekt en na de bevalling ook niks. Ik had heel veel borstvoeding, maar die kwam er alleen uit als mijn dochter dronk. Ik heb nog geen zoogcompres nodig gehad. Terwijl ik 6 maanden BV gaf. De ellende was alleen dat ik enorme stuwing kreeg als ik te volle borsten had, dus dat borsten af en toe lekken is misschien helemaal zo gek nog niet. Ben nu 28 weken zwanger van nummer 2 en weer geen druppel. Ach, ja ieder lijf werkt anders.
 
hoi,
nou de kruidvat is blij met mij geweest hoor.
ook ik begon al tijdens mij zwangerschap te lekken.
heel erg fijn als je op een feestje bent en je ziet ineens twee natte plekken op je shirt. (gelukkig had ik nog een vestje aan dus die maar dicht geritst)
ik gebruikte dus weggooi zoogcompressen van kruidvat eigen merk.
en ook na de bevalling lekte ik als een tierelier.
ik heb 6 weken borstvoeding gegeven. en ook daarna nog iets gelekt.
het zegt inderdaad niet of je wel of geen borstvoeding kunt geven hoor.
ik had genoeg melk maar het deed zo ontzettend zeer, ik zag er al tegenop als het weer voedingstijd werd.
er word mij haast een schuldgevoel aangepraat door het cb toen ik opperde dat ik wou stoppen. heb toen nog even doorgedaan maar uiteindelijk middels afbouwschema gestopt. dus ik zou jullie a.s. moeders echt willen aanraden : als je er niet prettig bij voelt, ga op je gevoel af en laat je niets aanpraten. het is de bedoeling dat je geniet van de kraamtijd!!!!! a.s. moeders, het is het allemaal waard hoor!!!! succes allemaal.
groeten van een trotse moeder van een zoon van 9 maanden.
 
Ha Nancy,

Ik hoorde van mijn zus dat je bij kruidvat bruinige kompressen kan kopen. Deze vallen onder een wit shirt tenminste niet op (ipv witte).
Succes,
groetjes J
 
Terug
Bovenaan