22 weken prik

Hoi allemaal, ik zit in 2 strijd over de 22 weken prik. Vind het erg lastig of ik dit moet doen of niet. Bij mijn andere kind bestond dat nog niet en hij is nooit slecht geweest van de prik die hij als 1ste kreeg. Nu ben ik benieuwd wat jullie doen en waarom.
Persoonlijk vind ik het eigenlijk niet zo nodig om wel te doen, want is het wel echt zo dat het nu al helpt bij de baby. En maakt het wel echt zo’n verschil om dat nu al te doen in vergelijking met een prik als ze zijn geboren.

Let me know!

Ik zou zelf geen moment twijfelen en alles doen om mijn kindje te beschermen. Dat het vroeger niet hoefde, komt alleen maar omdat de vaccinatiegraad nu te laag is om baby's via groepsimmuniteit de eerste twee maanden te beschermen.

Maar goed, vraag het vooral aan je verloskundige/arts en/of lees de informatie op de website van het RIVM.

De 22 weken prik werd eerst pas na de geboorte gegeven. Dus door de inenting zelf te nemen, bespaar je je baby een akelig prikmoment.
Van meer belang is, dat soms baby's al overlijden aan kinkhoest, tussen de bevalling en het eerste inenting moment.
Voor volwassenen is kinkhoest een simpele verkoudheid, dus lastig bij de baby uit de buurt te houden.

Persoonlijk heb ik niet of nauwelijks last gehad van de 22 weken prik.

Terug
Bovenaan