22 weken zwanger en onwijs pijn.

Goedemorgen,

Ik ben 22 weken zwanger en heb sinds Dinsdag onwijs veel pijn in mijn rechter zij!
Ik weet s’nachts niet waar ik het zoeken moet.
Het zit achter m’n ribben de pijn trekt door naar mijn rug, komt dit voor sommigen vrouwen bekend voor.
Ik bel zometeen de verloskundige om te overleggen.

Groetjes Sabrina.

Ik heb/had ook heel erg last van mijn ribben wat bleek, doordat het kindje hoger komt te liggen gedurende de zwangerschap geeft dat druk op allerlei organen waaronder ook je maag. Bij mij kwam de mega pijn die ik had doordat het klepje bij mijn maag niet meer goed sluit/sloot. Wat rennie en het zakte.. Misschien bij jou ook? Verloskundige bellen is altijd het beste. Die kunnen je op medisch gebied goed begeleiden.
Nog een tip: rennie is veilig voor zwangerschap en borstvoeding maar pepermunt niet zo. Koop als je het gebruikt in de anijs variant (helaas geen " groot " verpakking van)

Sterkte en beterschap! 
Als het bij jou ook door maagzuur komt, 1 geruststelling het gaat over als het kindje gaat indalen 

PHallo Sabrina,

rond de 21 weken heb ik 2,5 dag hetzelfe gehad als wat jij nu beschrijft. Zo’n pijn in mijn zij die helemaal doortrok tot in mijn rug. Vooral wanneer ik een keer diep adem haalde was de pijn het heftigste. De pijn kwam vooral in vlagen. Soms had ik er een uur last van en dan twee uur niet. Omdat ik kort daarop een afspraak had staan bij de vk en ik mij verder niet heel veel zorgen maakte heb ik het even afgewacht. De pijn was na 2,5 dag helemaal verdwenen en ik heb niks anders gedaan dan daarvoor. Bij de afspraak bij de vk heb ik het nog vermeld en nagevraagd, zij gaven aan dat het te maken heeft met de snelle groei van de baarmoeder rond deze periode. Dit kan voor heftige pijn zorgen, maar daar hoef jij je verder niet heel druk om te maken. 
Houdt het vooral goed in de gaten en als het niet goed voelt altijd de vk bellen! Sterkte ermee en hopelijk gaat het snel over.

Ha! Herkenbaar... In mijn vorige zwangerschap had ik dit ook. De baby ligt dan heel erg hoog en drukt tegen je maag/ribben oid aan. De verloskundige adviseerde mij niet te veel te eten in een keer, maar meerder keren per dag kleine beetjes. Klinkt heel gek, maar ik knoopte soms een sjaal onder mn borsten voor mijn gevoel gaf dat wat verlichting. Toen ons mannetje ingedaald was was het over.
Succes ermee!

Terug
Bovenaan