<p>Hi meiden, </p><p>Ik hoop iemand te treffen die een expert is in welke bewegingen je allemaal nog veilig kan maken in je zwangerschap.... Heel verhaal, maar ik ben hier zo onzeker in. Het klinkt heel stom maar ik vergeet gewoon af en toe dat ik zwanger ben. Hoe kan dat nou, zullen jullie wel denken. Ondanks het feit dat ik tot week 15 flink misselijk ben geweest (nog steeds af en toe) en dagelijks (heel de dag) heb overgegeven, voel ik mij verder fysiek echt super goed. Ik sport nog 5 keer per week (bootcamp, fitness en zumba) en heb echt amper een buik. Geen bandenpijn, geen rugpijn, geen last van mijn bekken, voel me fit, loop nog iedere dag op hoge hakken, etc. Als ik tegen mensen zeg dat ik al 5 maanden zwanger ben, kijken ze me raar aan. (Al ben ik wel al 10 kilo aangekomen... Leuk hormonen. Gelukkig verder slank postuur, dus valt mee met hoe ik eruit zie). </p><p>Ik heb gisteren (terwijl ik hakken aanhad dus langer was nog) een beweging naar de grond gemaakt met mijn handen die de grond aanraakten. Oftewel, ik stond bijna dubbelgevouwen want ben (nog) vrij lenig. Terwijl ik dat deed, voelde ik iets in mijn buik draaien en toen ik overeind kwam deed het best zeer. Ik kreeg best een harde buik en de plek naast me navel was gevoelig. Ik heb hier ongeveer 2 uur echt wel even last van gehad. Jullie voelen hem aankomen, Ik schoot meteen in de stress, dikke tranen en ik dacht echt, jeetje, let even op met welke bewegingen je nu allemaal maakt daar er een kleine tere baby in je buik zit. Heb ik haar vermoord of misvormd draaide er door mijn hoofd. Omdat ik amper een buik heb en deze dus niet in de weg zit, doe ik echt werkelijk van alles nog. Natuurlijk moet ik iedere dag ook nog mijn schoenen aandoen, pak ik van alles van de grond dus je zou zeggen dat je deze beweging vaker maakt. Gelukkig toen ik later rustig in bed lag voelde ik mijn baby weer heerlijk druk heen en weer trappelen en de flinke schoppen waren zelfs vanaf de buitenkant goed te zien. Dus ik heb haar niet vermoord.... Maar kunnen dit soort bewegingen verder geen kwaad? Ik hoor veel van medezwangeren, dat zolang je buik niet in de weg zit, je eigenlijk alles nog kan doen. Zelfs op je buik slapen. (Doe ik al weken niet meer, bang dat ik haar plet) al zou het qua buik echt nog makkelijk kunnen. Schaam me een beetje om hierover de verloskundige te bellen maar loop er toch nog steeds mee in mijn maag. Normaal heb ik dus nooit pijn in mijn buik en nu ineens wel gehad na zo`n beweging. </p><p>Wat een stress je wel niet kan hebben als zwangere. Vooral als het je eerste kindje is heb ik het idee.</p><p>Groetjes! C. </p>