??

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is nu 4 en een halve maand oud en ik heb nog steeds geen 1 nacht doorgeslapen....
de laatste nachten krijgt hij geen fles meer, maar kan er toch zeker 5 keer uit omdat hij huilt. doe ik de speen er in dan slaapt hij ook zo weer verder hoor, maar af en toe breekt het me zo op....
heb al eens johannes broodpitmeel geprobeerd, maar hier kreeg hij heel erg veel last van diarree van. dus maar weer gestopt.
zou zo graag weer eens willen doorslapen, aan zijn gewicht kan het niet liggen want hij is 7 kilo.
Hoe krijgen jullie jullie kleintje de nacht door?
als hij rond 22.00 uur een fles krijgt dan komt hij zeker in de nacht voor een fles, dus kan ook niet vroeg mijn nest in.

Ik weet dat hij het ook vast een keer gaat doen, en dat het op zijn tijd gaat.
maar misschien heeft 1 van jullie DE gouden tip ?!!!

alvast bedankt!

Joey heeft tot 9 maanden ook niet doorgeslapen (mede door honger), maar ook door "speentje kwijt". Een paar tips die wellicht helpen dat hij in ieder geval minder vaak wakker is: rijstebloem in de laatste fles (johannespitmeel werkte bij ons bij beide kinderen niet), zodra hij zelf speentjes kan vasthouden: meer dan 1 speen in zijn bed.

Verder sliep Olivia na 4,5 maand door, doordat wij haar een slaapzak aantrekken en haar met een lakentje en dekentje strak instoppen (onder haar matras door). De laatste weken staat ivm verkoudheid het hoofdeinde van haar wiegje op een paar boeken, daardoor ademt ze 's nachts beter. Een vast avondritueel hielp mijn zoontje destijds weer om minder vaak wakker te worden.

Tja, het blijft denk ik een beetje uitproberen. En helaas wil niet elk kind 's nachts doorslapen. Wat jou wellicht minder moe kan maken- maar dan moet je verder wel weer een vaste slaapster zijn en je man er mee  akkoord gaan-  is door je zoontje naast je bed te leggen, zodat je er niet uithoeft om zijn speen te pakken. Je slaapt dan wellicht sneller door en komt dan aan toch wat meer rust.

Succes ik hoop dat je zoontje snel door gaat slapen.

Oh meid wat vermoeiend he!
Ik weet er alles van. Ons eerste zoontje sliep met 4 maanden door, althans....hij hoefde toen geen nachtvoeding meer. Maar oh wat zijn we er vaak uitgegaan voor die speen. Ik wil je niet ontmoedigen maar dit heeft bij ons met fases geduurd tot hij anderhalf was. Pas toen kon hij goed zijn speen vinden en ging hij s nachts goed doorslapen. Tussendoor zijn er wel weken en maanden geweest dat het goed ging hoor.
Hij is nu 2 1/2 en wordt nog steeds wel eens wakker. Nu hebben ik en mijn vriend allebei echt 8 uur slaap nodig dus we kunnen beide niet  goed tegen  de gebroken nachten. Toch moet ik zeggen dat je er wel op een of andere manier aan went....

We hebben nu een tweede erbij van bijna 8 weken....kan niet wachten totdat hij door gaat slapen, maar weet nu wel uit ervaring dat er vrij weinig aan te doen valt. Bij onze eerste hebben we ook alles geprobeerd...vroeg voeden, laat voeden, rijstebloem door de fles etc....helaas weinig resultaat. Ze doen toch lekker wat ze zelf willen. Nu laat ik het dus maar gaan, al hoop ik elke nacht als ik hem hoor en op de wekker kijk dat het 6.00 uur is hahaha....(het is altijd 3 uur).

Dus volgens mij moet je je proberen te focussen op wat jou minder vermoeid maakt.
Bijvoorbeeld s middags een dutje doen, een keer op zolder (als je die hebt) slapen zodat je man een keer de nacht doet en jij een goede nacht kan maken zonder dat je hem hoort. Je man kan ook de laatste fles geven zodat jij vroeg naar bed kan.
Ook sporten, zonnebanken, uurtje winkelen, wandeling in de frisse buitenlucht, of alles in de categorie 'eventjes tijd voor mama' kan helpen.

Op die manier kom je de tijd iets beter door. En geloof me...het gaat echt voorbij!!
Gelukkig ben je niet de enige.

Sterkte ermee!
GRoetjes mama3007

Onze oudste had ook een speentje, nu met onze tweede had ik geen zin meer in constant 's nachts eruit om die speen terug te geven. Zodra hij ook maar een beetje zijn duimpje kon vinden konden wij 's nachts doorslapen. Dat was al met 4 maanden zo.

En geloof me, zo gezond is het niet hoor een speen. Mijn oudste heeft al jaren geen speen meer (hij is 9 jaar) maar hij sabbelt in plaats daarvan op pennen, mouwen, potloden kragen, ritssluitingen, touwtjes, kortom eigenlijk op alles wat hij vinden kan.

Wij hebben gekozen voor nachtrust, nu was ik een poosje terug( maand of 3 geleden)  nog bezig met nachtvoedingen. En dat heb ik afgebouwd door steeds minimale flesjes te geven(60 ml). En alleen als hij al minimaal 10 minuten echt flink aan het jengelen was.
Het eten (flesje) is volgens hem wellicht niet voldoende, maar  10 minuten na het drinken gaan zijn darmpjes aan de slag en krijgt hij alsnog een vol gevoel.
Resultaat? 's morgens veel meer honger, overdag grotere flessen en de volgende nacht minder honger. Kostte me een week, waarbij de eerste nachten meerdere keren eruit. maar toen bleef alleen het duimen nog over.

Ik hoor hem 's nachts trouwens nog wel eens hoor, maar hij jengelt dan eventjes. (5 of 6 minuten) en gaat dan spelen of slapen.
Laatst was hij volgens mijn man wel anderhalf uur wakker. (hij is inmiddels 6,5 maand) maar hij was gewoon wakker, en niet aan het jengelen. mijn oudste slaapt overal dwars doorheen, dus ik laat de kleine man lekker wakker zijn.
Ik zal hem overdag wat minder uit laten slapen. Dan is hij 's nachts weer wat meer moe.

succes met je keuze tussen duimen en de speen. Want volgens mij zit daar hem de sleutel. (enneh. misschien valt hij na 15 minuten vanzelf weer in slaap? Zonder speen of duim?)

Hoi Roosje,
Ik heb weinig tips mar het is ook best fijn om te horen dat je niet de enige bent!
Wij hebben een dochter van net 2 en een dochter van 6 mnd, de oudste slaapt door vanaf dat ze ong. een jaar oud was maar ook zijn er nu nog steeds dagen dat ze zo'n 2 of 3x wakker wordt!
Onze jongste was s'nachts een groot drama elk uur was ze wakker en meestal rond 3/4uur was ze klaarwakker en klaar om de dag te beginnen!
Momenteel gaat het wat beter, ze wordt nu zo'n 3x per nacht wakker. Dan geef ik BV en meestal 1 of 2x een fles omdat ze dan geen zin in borst heeft en blijft huilen! of het helpt dat ze nu wat vast voedsel krijgt, geen idee!
Het probleem is hier wel dat we lichte slaapsters hebben en ze elkaar continu wakker huilen.... Heel erg vermoeiend.... zeker omdat mn man vaak snachts werkt en dan dus goed moet slapen!
Ik vind het zwaar maar ben eraan gewend, we hebben al vanalles geprobeerd.... Niets helpt.
Laten huilen (met resultaat dat ze beide wakker zijn!) een doekje aan de speen zodat ze m zelf goed kan vinden, overdag op houden, papflessen en ga maar door.
Wij houden ons vast aan het idee dat het vanzelf wel beter gaat! laatst las ik dat 33% van de baby's ouder dan 6mnd niet doorslaapt! Je hoort veel goede verhalen over kids die meteen of snel doorslapen tja die van ons horen bij die andere 33%!

Sterkte!
Liefs L81

hoi Roosje,

Oh zo herkenbaar! Alleen was Stef (29-7-08) al met 6 weken van de nachtvoeding af. De laatste paar weken was hij echt aan het rommelen met zijn flessen. Hij was er blijkbaar aan toe om naar 4 flessen te gaan. Dus overgestapt op 4 flessen: 7.00, 11.30, 16.30 en 21.30. Maar de nachten bleven lastig. Afgelopen dinsdag heeft hij zijn schema weer omgegooid en zit nu op 7.00, 11.00, 15.00 en 19.30 en sindsdien gaan de nachten stukken beter. De afgelopen 2 nachten zelfs maar 1 keer eruit gehoeven om zijn tutje terug te geven.

Hij krijgt nu 3 flessen van 180 cc met 6 schepjes en de laatste fles 210 cc met 7 schepjes. Ik doe er nog geen nutrix doorheen omdat hij nog maar net van de buikkrampjes af is, maar voor het doorslapen heeft hij dat blijkbaar ook niet nodig.

Sterkte meid en hopelijk gaan bij jullie de nachten ook snel beter.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan