23 maanden en niet willen lopen

Hi mama’s,

Mijn zoontje van bijna 23 maanden loopt nog niet los. Het maakt mij zo onzeker… iedere keer denk ik zou er wat aan de hand zijn?
Hij krijgt kinderfysio en die geeft aan dat het allemaal wel goed komt.

Hij loopt wel aan de hand en probeert nu ook zelfstandig te gaan staan (zonder ondersteuning). Hij staat ook nog niet los. Tevens loopt hij met zn voetjes naar buiten. Ook dit was normaal volgens de fysio.

Ik probeer hem steeds te laten stappen. Zo min mogelijk in de buggy buiten en thuis probeer ik hem aan de hand mee te nemen i.p.v kruipen. Zodra hij merkt dat ik zijn handje wil los laten, ploft hij neer

Herkent iemand dit? Komt het echt goed? :(

Ooit zal hij echt wel zelf lopen, net zoals de fysiotherapeut zegt. Enige wat ik kan adviseren, is hem juist niet aan de hand mee te nemen. Laat hem het echt zelf doen.

Als hij aan de hand wel gewoon loopt, lijkt het erop dat het meer om angst gaat?
Wij hebben een beetje iets anders, onze dochter eet niet geweldig, maar wanneer ze echt te weinig eet, nemen we haar op schoot en dan wil ze wel nog wat eten. Met fysieke aanraking zit ze gewoon veel beter in haar vel.

Terug
Bovenaan