23 week zwanger en nu al harde buiken?

A

Anoniem

Guest
Ik ben 23 week zwanger en vandaag na het werken heb ik steeds harde buiken.Is dit niet een beetje vroeg?

hallo

nee hoor daar is het niet te vroeg voor ik had het zelf met 17 weken al. de reden dat je nu zo af en toe harde buiken krijgt is dat het oefenweeen zijn daar hoef je je niet druk om te maken. maar kijk wel uit dat je het niet al te vaak in een uur krijgt want dan moet je wel ff de vk bellen.

geniet nog maar ff lekker.

liefs wendy

Misschien een teken dat je te veel hooi op je vork neemt???? Ik zou het even met de vk overleggen, en kijken wat die zegt..
Ik heb dat ook gehad rond de 20 weken, maar dat was echt een teken dat ik het gewoon wat rustiger aan moest doen. Wat eerder naar bed, en als mijn zoontje op bed ligt 's middags (als ik niet hoef te werken dan..) ook even gaan liggen, en sindsdien gaat het stukken beter.
Gr. Anne-Marie
30w.

Nee, is niet heel vroeg. Ik had het met zo'n 17/18 weken al. De verloskundige zei dat het kan komen door bijvoorbeeld een geïrriteerde blaas of hele onrustige darmen,  óf omdat je te druk bent. Verschillende oorzaken dus, zolang het geen pijn doet, niet regelmatig (aantal keren per uur) gebeurt en je geen bloed verliest, hoef je je er niet druk om te maken. Maar als het komt doordat je teveel doet, is het wel een teken om het rustiger aan te doen.
Ik merk zelf dat het voor mij zo'n teken is. Aan het eind van de week krijg ik vaker harde buiken dan in het weekend.
grts, daantje

Terug
Bovenaan