23 weken en spugen neemt weer erg toe...

Zoals de titel al zegt... het spugen van mijn zoon wordt weer veel erger dan het geweest is. :-(

We hebben een aantal hele goede weken gehad, dankzij de comfortvoeding van Bonbebe, de medicijnen en alle adviezen die helpen bij spugertjes, zoals bedje omhoog, rechtop voeden en lang rechtop houden na een voeding.

Ik snap ook wel dat naarmate hij meer gaat bewegen het spugen ook weer toeneemt, maar af en toe word ik er wel een beetje moedeloos van. Hij geeft momenteel zo vaak mondjes terug, vanmiddag eens een uurtje opgemeten en toen was het elke 10 minuten een mondje. Hij lag gewoon in zijn wipstoeltje te spelen, dus niet druk of bewegelijk.

Hij lijkt ook alles even makkelijk terug te geven, dus hapjes of melk maakt weinig verschil.

Zou Gaviscon nog kunnen helpen? Voor zover ik weet geeft dat een schuimlaag op de maag waardoor het minder makkelijk terugkomt. Onze kinderarts is er geen voorstander van, omdat er mogelijk teveel zouten in zitten. Maar ik lees hier heel wisselende berichten over. Is er iemand die Gaviscon geeft en hoeveel en hoevaak???

Ook zou ik nog eens naar de dosis Motilium kunnen laten kijken misschien? De laatste (telefonische) afspraak was met de kinderarts in opleiding en die maakte nogal ingewikkelde berekeningen over de dosis, heel anders dan op de bijsluiter staat. (hij is 8 kilo, bij de zantac staat 0,5 ml per kilo lichaamsgewicht, dus 4 ml 2x2ml. vlgs haar mag hij maar 1,5 ml)

Ach misschien is het ook een kwestie van tijd uitzitten tot hij er overheen gegroeid is hoor. Heb een flinke voorraad slabjes en die draagt ie eigenlijk ook de hele dag door...

Hij heeft er meestal zelf weinig last van, maar lastig is het wel. Op zijn buik liggen is een drama, dat gaat eigenlijk alleen vlak voor de volgende fles, anders spuugt ie achterelkaar door.

Hebben jullie nog tips? (haha of opbeurende verhalen)

gr \mick
 
Hoi Mick,

Vervelend hoor! Je zoontje heeft reflux. Die van mij ook maar hij spuugt niet, hij slikt alle voeding die omhoog komt weer door. Ik gebruik Nutrilon AR en dat werkt goed. Ik zou niet zelf gaan dokteren maar gewoon een afspraak maken met je kinderarts en de situatie voorleggen. Wellicht moet er in zijn medicijnen wat aangepast worden, zoals je vermoedt. Overigens gebruik ik geen Zantac maar Losec. Dit is een wat krachtiger maagzuurremmer dan Zantac. Tijs is 10 weken en krijgt 5mg per dag hiervan en het werkt goed. Misschien kun je dat ook krijgen?

Succes ermee!
Groet,
Lies
 
Hoi,

de artsen beginnen met een hele lage dosering van de zantac en andere medicijnen in de hoop dat dat helpt.

Ons meisje heeft heel veel last gehad van reflux en ik werd van het kastje naar de muur gestuurd maar met genoeg achtergrond info en me goed ingelezen te hebben en na een boos en emotioneel gesprek met de ha (zij vond dat het wel mee viel en ieder kind spuugt en ja mevr het is vervelend he die extra was) what ik was woest werkelijk mijn kind huilde bijna 20 uur op een dag, had pijn en voelde zich ziek daar vechten ik letterlijk voor.
Maar kreeg niets dat was niet goed voor baby's. Ik stond er op dat ze de KA zou bellen of me een verwijzing zou geven. En tot haar verbazing mocht Zoë idd Zantac en aan door de hefigheid van de klachten beginnend met 5ml wat niet hielp kort daarna een spoed afspraak in het zh en daar vonden ze het toch nodig het op te hogen naar 3x 5 tot 7 ml per dag en dat hielp heel erg goed.

Dus als hij er last van heeft zou ik zeker overleggen met de ha of Ka.

succes weet je het gaat over echt waar. Geef je bv of kv want dan zou je de kv kunnen indikken.

groetjes
 
Hallo Mick,

We hebben met onze oudste het geluk gehad dat deze tot ongeveer 6,5 maand heeft gespuugd. Niet teruggeven maar gewoon de halve fles uitspugen. We kregen altijd te horen bij het CB en de arts dat dit erbij hoorde en dat dit normaal was?!?! Hij groeide en deed het goed en daarom is er vanuit hen niets gedaan. Hij is nu ruim 2,5 jaar oud en heeft er gelukkig niets aan overgehouden. We hebben vanalles geprobeert en toen we met ongeveer 6,5 maand naar de osteopaat zijn gegaan is het pas beter gegaan. Weet niet of je dat al geprobeert hebt en of je ervoor open staat, maar onze zoon (en nog vele anderen) heeft er baat bij gehad. Het spugen en de darmkrampjes zijn veel minder geworden. Het spugen werd echt maar een mondje teruggeven en de krampjes waren zo goed als verdwenen. Ook met onze dochter zijn we (uit voorzorg en extra check) bij de osteopaat geweest toen ze nog geen 2 weken oud was (ze is nu bijna 6 maanden) en we hebben er alleen maar baat bij gehad.

Sterkte
 
Hallo Mick,

We hebben met onze oudste het geluk gehad dat deze tot ongeveer 6,5 maand heeft gespuugd. Niet teruggeven maar gewoon de halve fles uitspugen. We kregen altijd te horen bij het CB en de arts dat dit erbij hoorde en dat dit normaal was?!?! Hij groeide en deed het goed en daarom is er vanuit hen niets gedaan. Hij is nu ruim 2,5 jaar oud en heeft er gelukkig niets aan overgehouden. We hebben vanalles geprobeert en toen we met ongeveer 6,5 maand naar de osteopaat zijn gegaan is het pas beter gegaan. Weet niet of je dat al geprobeert hebt en of je ervoor open staat, maar onze zoon (en nog vele anderen) heeft er baat bij gehad. Het spugen en de darmkrampjes zijn veel minder geworden. Het spugen werd echt maar een mondje teruggeven en de krampjes waren zo goed als verdwenen. Ook met onze dochter zijn we (uit voorzorg en extra check) bij de osteopaat geweest toen ze nog geen 2 weken oud was (ze is nu bijna 6 maanden) en we hebben er alleen maar baat bij gehad.

Sterkte
 
Gaviscon moet je nooit op eigen houtje gaan geven. Voor babies met reflux zijn er geschiktere medicijnen.

Dik je de voeding ook in?

Heb je misschien de flessen groter gemaakt waardoor hij meer is gaan spugen?
 
Terug
Bovenaan