230 cc bewaren in een beker van 170?!?Iemand tips?

Hallo allemaal,

Mijn vraag gaat over het bewaren van moedermelk.
Senne krijgt twee keer per week (woensdag en zondag) de avond voeding van z'n vader als ik aan het werk ben.Hij drinkt dan 230 cc op.
Ik heb 30 van die bewaar bekers van AVENT  200 ml (waar je eigenlijk maar 170 ml in krijgt)en dat werkt niet zo goed,omdat ik dan 2 bekers uit de vriezer moet halen voor die ene voeding.Aangezien ik de bekers vol heb,moet ik de rest van de melk (ongeveer 110 cc)weggoien en dat is natuurlijk hartstikke zonde.Ik vind het ook niet leuk om halve potjes in te vriezen,want dan zit echt mijn hele vriezer vol.
Weet iemand of er ook bewaarzakjes zijn van bijvoorbeeld 250 ml?Of bekers?
Of is er een andere oplossing?

Groetjes,
Lina

Ik heb ook van die Avent-bakjes in de vriezer. En om aan te vullen gebruik ik ijsklontjes. Af en toe vries ik dus een voeding in in een ijsklontbakje. Als deze bevroren is, haal ik de klontjes er uit en doe ze in een afsluitbaar bakje en dan kan ik het ijsklontbakje dus weer opnieuw gebruiken. Een ijsklontje is ongeveer 10-15 ml (even uitproberen met wat water, hoeveel er in gaat, wan dat hangt natuurlijk af van wat voor bakje je hebt).
Ik ben wel nog steeds op zoek naar een ijsklontbakje met een deksel. Ik doe er nu maar folie overheen in de vriezer, maar eentje met een deksel lijkt me handiger. Ik heb er tot nu toe echter geen kunnen vinden.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Bedankt voor jullie tips,

Denk dat het inderdaad de beste oplossing is om het als ijsblokjes in te vriezen
Doen jullie dan het ijsblokbakje ook sterilisiren?Of hoeft dat niet?

Groetjes,
Lina en Senne (vandaag 4 maanden :) )

Hoi,

Mijn kraamverzorgende zei dat je het ook in de ijsblokzakjes mag stoppen, hier zit 15cc in elk vakje. En nee dat hoef je niet eerst uitkoken (die bakjes).

grt suuz mv joshua 8-2-07

Ik had liters in de vriezer, bewaard in ijsblok zakjes. Gewoon te koop in de supermarkt. Ieder blokje is zo'n 15 cc en voor ons werkte dit prima!! Je kan ze horizontaal neer leggen, en neemt weinig ruimte in.

Ik had overigens wel het goedkoopste merk, deze kon je nl dichtknopen.

Groetjes Anneloes

Ik wilde even aanvullen dat ik ook ijsblokzakjes gebruik en dat gaat prima. Ik plak ze nog wel extra dicht met plakband, naast het knoopje. Vergeet niet om de datum en de hoeveelheid erop te zetten.
Er zijn ook 'echte'   moedermelkzakjes te koop, maar die zijn vrij prijzig. Volgens mij kan je je probleem zo oplossen

groetjes Sophie

Terug
Bovenaan