230 cc bewaren in een beker van 170?!?Iemand tips?

Hallo allemaal,

Mijn vraag gaat over het bewaren van moedermelk.
Senne krijgt twee keer per week (woensdag en zondag) de avond voeding van z'n vader als ik aan het werk ben.Hij drinkt dan 230 cc op.
Ik heb 30 van die bewaar bekers van AVENT  200 ml (waar je eigenlijk maar 170 ml in krijgt)en dat werkt niet zo goed,omdat ik dan 2 bekers uit de vriezer moet halen voor die ene voeding.Aangezien ik de bekers vol heb,moet ik de rest van de melk (ongeveer 110 cc)weggoien en dat is natuurlijk hartstikke zonde.Ik vind het ook niet leuk om halve potjes in te vriezen,want dan zit echt mijn hele vriezer vol.
Weet iemand of er ook bewaarzakjes zijn van bijvoorbeeld 250 ml?Of bekers?
Of is er een andere oplossing?

Groetjes,
Lina

hoi,

ik gebruik de diepvrieszakjes van Medela, die je oa bij Prenatal kunt kopen. Er gaat 150 ml in, je kunt ze  goed afsluiten  en ze nemen niet zoveel plaats in beslag in mijn vriezer.  

groetjes
Mie

Hoi Lina,
Ik gebruik de Avent flessen van 260 cc - die zijn ook te koop, bij Etos bv. Tip: koop de duo verpakking, die is goedkoper geloof ik dan de enkele flessen.
Als je ze heel duur vindt kun je ook eens op Marktplaats kijken....
Succes!  

Groetjes Edith

Hallo,

De AVENT flessen heb ik ook een paar van 125 , 260 en 330 maar vind het inderdaad erg duur,omdat ik heel wat liters aan het invriezen ben.
Ik snap niet dat ze geen groetere bewaarzakjes of bakjes maken...
Ik kreeg de tip om het in ijsblokbakjes in te vriezen,denk dat ik dat maar ga proberen.

Bedankt voor jullie tips!
Groetjes,
Lina

hoi,
je zei zelf al wat ik wou zeggen:ijsblokjeszakjes.1 blokje is geloof ik 2o/25cc.je kan dus per keer het x-aantal blokjes uitdrukken en ontdooien.zo krijgen wij het op t werk ook vaak aangeleverd,ook als reservevoeding.alleen het uitdrukken is een beetje geklieder vind ik altijd.
groetjes kari

Terug
Bovenaan