230 cc bewaren in een beker van 170?!?Iemand tips?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn vraag gaat over het bewaren van moedermelk.
Senne krijgt twee keer per week (woensdag en zondag) de avond voeding van z'n vader als ik aan het werk ben.Hij drinkt dan 230 cc op.
Ik heb 30 van die bewaar bekers van AVENT  200 ml (waar je eigenlijk maar 170 ml in krijgt)en dat werkt niet zo goed,omdat ik dan 2 bekers uit de vriezer moet halen voor die ene voeding.Aangezien ik de bekers vol heb,moet ik de rest van de melk (ongeveer 110 cc)weggoien en dat is natuurlijk hartstikke zonde.Ik vind het ook niet leuk om halve potjes in te vriezen,want dan zit echt mijn hele vriezer vol.
Weet iemand of er ook bewaarzakjes zijn van bijvoorbeeld 250 ml?Of bekers?
Of is er een andere oplossing?

Groetjes,
Lina

Ho Lina!

Heel herkenbaar: ik heb zoveel melk weg moeten gooien door een soortgelijk probleem. Wat schijnbaar prima helpt met doseren, is het bewaren van de melk in ijsklontjes zakjes. Je krijgt dat echt van die doseerblokjes melk! Super handig!! Verder hoef je niet perse die bakjes van Avent te gebuiken (ik vond t rotdingen!!), maar een tupperware-doosje of goedafsluitbare beker is ook helemaal geen probleem!

Succes!

Groetjes
AStrid

30 bewaarbekers!!! Jeetje, jij moet een volle vriezer hebben!
Ik moet zeggen dat ik maar 1 voeding in de vriezer heb liggen, in een ijsblokjeszakje. Maar dat is ook omdat het flesweigeren bij Lynn gebonnen is toen ze een keer ontdooide melk kreeg: dat doe ik dus niet meer!
De andere (3) voedingen bewaar ik in de koelkast: Lynn krijgt elke dag 1 flesje, zodat ik weer 1 kan kolven en zo blijft de koelkastvooraad vers (maximaal 3 dagen oud).
Ik heb gewoon 6 van die goedkope flessen, van de Hema: 3 om mee te geven naar het kdv en 3 om de gekolfde voedingen in te bewaren. En daar gaat gewoon 250 ml in.
Je zou er dus voor kunnen kiezen om alleen voor die avondvoedingen flessen te gebruiken om het te bewaren.

Hai, ik heb ook die avent bewaarbekers. En regelmatig kolf ik meer dan er in een potje past op mijn werk. In het begin kolfde ik anderhalf potje per keer. Dus wat ik dan deed is dat ik de ene helft uit ene potje bij de andere helft kieperde. En zo had ik weer een vol potje. Ook nu overkomt het me nog wel eens dat ik meer kolf dan er in het potje past. Deze 'restjes' bewaar ik in de koelkast (mag drie dagen) en er is dan altijd wel in de loop van deze dagen een potje wat wat minder vol is dan daar kieper ik het dan bij en vries het in. Natuurlijk schrijf ik dan wel de 'oude' datum op het volle potje.
In de vriezer staan nu zo'n 20 potjes dus heb lekker voorraadje. Maar ik zorg er dan wel voor dat altijd eerst de oudste potjes opgaan. Jitske drinkt dus op de dagen dat ik er niet ben, melk van ongeveer drie weken hiervoor. Dat gaat prima.
Heb je hier iets aan?

Louise

Owww en ik zie nu dat hij 230 drinkt maar dat er 170 in de potjes zit... Ff verkeerd begrepen... Wat een boel trouwens in 1x, bij Jitske gaat er met moeite 160 cc per keer in. Die laat altijd flesbodempjes staan (de borst gaat wel leeg...)
Wat je ook kunt doen: er zijn van avent een soort 'zakjes'  te koop waar meer in past. Deze kun je ook rechtstreeks in een flessenhouder zetten. De ijsblokjesvariant heb ik ook wel eens geprobeerd maar vond ik een drama. Het werd altijd een knoeiboel van gemorste melk en alles werd er vet van. Maar misschien ben ik er gewoon niet zo handig in?

Louise

hoi lina,
Ik gebruik ook de avent bewaarbakjes en daarnaast de ijsblokzakjes dus dan doe ik wat ijsblokjes in de fles en laat het bewaardoosje ontdooien en dan heb je wel genoeg, ik vind het erg fijn met de ijsblokjeszakjes.
succes
groetjes saskia

Terug
Bovenaan