23w2d en mega buikgriep!

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Ik ben vandaag 23w2d en heb een megabuikgriep. Omdat ik heel snel ongerust ben heb ik naar de gyn gebeld, want ik was bang voor listeria. Nu had ik gehoopt dat hij dit zou laten onderzoeken, maar volgens hem moet ik me geen zorgen maken. Er gaat volgens hem een buikgriepvirus rond, en er zijn meerdere zwangere vrouwen die het hebben. Ik moet er morgen vanaf zijn (is gisteren begonnen)
Ik heb niet echt veel krampen, wel diarree, en overgeven (sorry voor de details) kan enkel water binnenhouden. En ik moet mijn temperatuur in het oog houden, en paracetamol nemen als ie te hoog komt. Als ik nu al in Belgie was, dan had ik ook langs de huisdokter kunnen gaan, maar nu moet ik op de gyn vertrouwen. En vermits ik in Belgie ga bevallen en volgende maandag vertrek, heb ik een beetje schrik dat hij het niet al te serieus neemt. Als ik het nu morgen nog heb, dan ga ik zeker nog eens bellen.
Hopelijk zijn er hier meiden die me gerust kunnen stellen

knuffels, miserabele Sita

Hoi,
Ik hoop dat het weer een klein beetje beter met je gaat. Het griepvirus is inderdaad overal aanwezig, maar ik begrijp dat je je ongerust voelt.
Ik denk dat veel zwangere vrouwen dat hebben. Je bent bij ieder pijntje, griepje etc ongerust, want het gaat nu wel om je kindje.
De meeste dokters wachten af. Toen ik bloedverlies had in week 7 zeiden ze ook: "wacht maar af". Ze houden geen rekening met de stress die dat geeft. Gelukkig is alles goed gegaan (nu 13 weken).
Heb je een "reden" om bang te zijn voor listeria? Heb je rauwe kaas op of rauwe groenten of zoiets? Als je nog steeds bang bent gewoon bellen en zeggen dat je zoveel stress hebt of ze niet even een echo kunnen maken of naar het hartje kunnen luisteren.Als ze dan nog niet willen luisteren, dan hebben ze ook geen gevoel.......
Sterkte en beterschap.

Terug
Bovenaan