23weken baby zit heel erg laag

<p>Hoi allemaal,</p><p>een vraagje over laagliggende baby. Voor mijn 22e week zwangerschap voelde ik me baby al af en toe bij de navel en heel vaak aan de zijkanten. Vanaf 22 week(dus al ongeveer een week lang) voel ik mijn baby heel laag bewegen. Ik voel hem vaak net boven de schaambeen, net boven de lijn van waar de haartjes zitten. </p><p>Ik vraag me af hoe het kan , omdat ik hem eerder hoger voelde en laatste week opeens zo laag? Omdat het al een week duurt vind ik het wel vreemd, want het is niet zo dat baby overal zit, maar echt bijna altijd daar beneden. </p><p> </p><p>Groetjes </p>

De baby heeft nu sowieso ook nog heel veel ruimte om alle kanten op te bewegen. En je baarmoeder komt nu ook maar net boven je navel, dus heel veel hoger kun je de baby ook nog niet voelen. Maar ik herken het wel dat de baby zo laag zit, mijn kindje voelde ik over het algemeen ook rond mn schaambot. Sinds 3 weken is de baby ook echt al aan het indalen (ben nu bijna 30 weken) en voel ik de baby met het schoppen vooral in mijn zij en rond mn ribben, maar als ie de hik heeft of als ie met zn handen beweegt, dan weer bij mijn schaambot. Scheelt dat ik weet dat het hoofdje daar dus al ligt en ik ook al indalingsweeën heb gehad.

Ik heb dit ook! Enorm veel gevoel onderin, ben nu 26 weken maar had het vooral rond de 24 weken. We hadden toen ook een pretecho en ja hoor, meneer lag andersom, met zijn voetjes naar beneden te trappelen. Er is inderdaad nog veel ruimte voor het kindje en het kan dus lekker alle kanten op draaien. Vooral geen zorgen om maken. 

Ik heb dit ook. Nu 22+4 weken en op de 20 weken echo was te zien dat hij met zn benen naar beneden ligt. Het getrappel voel ik vooral laag in mn buik en soms op zij. Maar ik denk dat dit prima is. Zolang de baby trappelt vind ik het geruststellend en ik hoop en denk ook dat hij nog genoeg plek en tijd heeft om te draaien. Mocht je toch ongerust zijn kun je altijd aan je verloskundige vragen hoe en wat!

Ik heb dit ook. Nu 22+4 weken en op de 20 weken echo was te zien dat hij met zn benen naar beneden ligt. Het getrappel voel ik vooral laag in mn buik en soms op zij. Maar ik denk dat dit prima is. Zolang de baby trappelt vind ik het geruststellend en ik hoop en denk ook dat hij nog genoeg plek en tijd heeft om te draaien. Mocht je toch ongerust zijn kun je altijd aan je verloskundige vragen hoe en wat!

Terug
Bovenaan