24+5 weken zwanger | Korte beentjes. Down syndroom?

<p>Hoi dames,</p><p>Afgelopen week had ik een pretecho en kreeg te horen dat onze baby iets kleiner dan gemiddeld was. Dit naar aanleiding van de buikomtrek en de lengte van de bovenbeen. De hoofdomtrek was vanwege de ligging van de baby niet te meten.</p><p>De verloskundige wilde dit ook na checken en vandaag had ik een groeiecho. Buikomtrek en hoofdomtrek paste binnen de lijntjes, echter de boven-beenlengte zat net onder de onderste lijn. Bij de 20 weken echo was de beenlengte ook binnen de lijntjes. </p><p>De vervolgstap is een echo in het erasmus ziekenhuis. De echoscopist maakte zich verder geen zorgen, maar een second opinion kan ook geen kwaad zei ze. </p><p>Mijn man en ik zijn beide niet lang, maar toch stelt dit ons niet gerust. Nu lees ik allemaal dingen over een mogelijke down syndroom etc. Ik ben best wel ongerust en wil vragen naar jullie ervaring. </p>

Heb je geen  nipt gedaan ??
Ik moet zeggen  ze zitten er vaak langs met de metingen.
Bij mij was het  allemaal  paniek omdat ze dachten  dat mijn zoontje te klein zou zijn allerlei  echos en dopplers zeiden het zelfde. Zijn buik omvang ging bij elke echo ook steeds meer achter lopen op het laatst
En ik werd dus ook medisch.
Mijn buikomvang  bleef de laatste weken ook hetzelfde  en groeide niet.
Uiteindelijk woog mijn zoontje een nette 3254 gram dus paniek om niks en had hem gewoon  verstopt.
Wat ik wil zeggen is dat ze er vaak ook langs  zitten, hopelijk  bij jullie ook
Sterkte en succes? 

Hier het zelfde. Bij 20 weken echo iets te korte bovenbeentjes. Bij 26 weken ook. Maar er werd niets over gezegd. Ik ben zelf niet lang dus daar werd het aangelinkt. 
I.v.m. te veel vruchtwater verwezen naar Maastricht voor een echo. Met 28 weken was dit, hier ook te korte bovenbeentjes en vorige week met 30 weken was de achterstand alleen maar toegenomen. Ons kindje zit qua gewicht wel prima en alle andere metingen zijn goed. Echter veel te korte bovenbeentjes.... Ook gegoogled maar ik werd daar nóg angstiger van! Ik maak me nog steeds heel veel zorgen er over...
Wij hebben de NIPT gehad en deze was goed. Hebben jullie die niet laten doen?

Alle 4 me kindjes hadden korte beentjes . Maar ze zijn allemaal normaal ?

Niet te veel googlen, daar maak je je zelf alleen maar gek mee.

Hier hetzelfde, sinds de 30 weken echo korte beentjes en armen. Vorige donderdag op 33 weken 4 dagen nog hetzelfde.. Maar ook maar een gewicht van 1,9 kg. Wat was bij jullie juist de lengte en het gewicht? ☺️

Bedankt voor alle reacties dames. Ik heb geen nipt gedaan. Vandaag voel ik mij iets beter dan gisteren. Ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis gaan zeggen. 

[quote quote=10174804]Hier hetzelfde, sinds de 30 weken echo korte beentjes en armen. Vorige donderdag op 33 weken 4 dagen nog hetzelfde.. Maar ook maar een gewicht van 1,9 kg. Wat was bij jullie juist de lengte en het gewicht? [/quote]
Hi, hoe waren de beentjes bij de 20 weken echo? De echoscopist zei dat het om mm werk gaat en Als er een afwijking bij het kind zou zijn, het bij de 20 weken echo tevoorschijn zou komen. Zelfs bij 12 weken kunnen ze het al zien. 
Gisteren was de baby rond de 660 gram met 24+5. Lengte weet ik echt niet 

Terug
Bovenaan