24+5 weken zwanger | Korte beentjes. Down syndroom?

Thanks, ik duim voor iedereen met hetzelfde nieuws! Ik sta er positief in en hoop dat de baby ook gewoon wat langere beentjes heeft maandag ? Die donderdag gaan we weer met de VK zitten er over. 

[quote quote=10176253] Femur/bovenbeenbot zit op 40 mm. Afgelopen zaterdag was het 40 mm en gisteren 40.? nog wat.[/quote]
Hier hetzelfde gisteren! 40.1 mm geloof ik

[quote quote=10175974]Bij ons hebben ze ons ook “geprobeerd” bang te maken in mijn eerste zwangerschap. De metingen rondom bovenbeen en buik waren allemaal goed, maar het hoofd van ons zoontje was elke keer te klein. Wel konden ze zien dat de hersenen goed ontwikkelden en dat de hersenen voor zover gewoon deden wat ze moesten doen. Iedere keer als we een echo hadden, begonnen ze erover (hebben meerdere groeiecho’s gehad aan het einde). Nu komt het… mijn man en ik hebben allebei een klein hoofd! Wij maakten ons dus geen zorgen, omdat het in ons geval genetisch lijkt te zijn. Uiteindelijk bleek onze zoon geheel aan de kleine kant (geboren met 38 weken, 2700 gram en 48 cm), maar perfect gezond! Hij is nog steeds aan de kleine kant, maar ontwikkelt zich super goed. Ik ben zelf ook maar inieminie (1.56 m), dus ik ga er vanuit dat hij óf mij achterna gaat qua lengte, óf zn vader achterna gaat en in de puberteit ineens een mega groeispurt krijgt. Hoe dan ook, ons mannetje doet het prima en alle zorgen waren voor niks. Bij deze tweede zwangerschap krijg ik nog meer groeiecho’s, omdat ze weer een hele kleine baby verwachten. Ik denk dan: hij/zij gaat er niet harder van groeien, maar blijkbaar is dat protocol. Krijgen wij onze kleine gewoon vaker te zien, hihi. Dit zal ook wel weer een klein frutje worden, wat het helemaal prima gaat doen. Ik vertrouw op mijn moederinstinct en kijk logisch naar wat ik kan verwachten gebaseerd op genetische trekken van mij en mijn man én onze ervaring bij onze eerste zoon. Zo zie je maar weer dat er soms enorme zorgen zijn en worden gemaakt om helemaal niks![/quote]
Ik vind het ook een beetje vervelend dat ze protocol moeten volgen en ons moesten doorverwijzen naar het ziekenhuis. Maar ik denk dat ik het meer storend zou vinden als ze het niet deden ondanks ik deze situatie super naar vind. Mn eerste was klein, ik ben een klein, en ja mijn man is een reus maar goed, een reuze baby past niet in mijn buik hoor ? Dus naar mijn mening is er niks om me druk over te maken. 

[quote quote=10176343] Hier hetzelfde gisteren! 40.1 mm geloof ik[/quote]
Hoe ver ben je? Ik ben echt benieuwd wat we morgen te horen krijgen!

[quote quote=10175807]Hoi allemaal! Ik ben even aan het meelezen. Vandaag ben ik 27+4 en heb ik een extra groeiecho gehad omdat ik een enorm grote buik heb (2e zwangerschap). Mn eerste, Novella, was tijdens de zwangerschap en bij de geboorte een kleine baby. Ze woog bij de geboorte (bevallen met 41+3) maar 3176gr en was 47cm. Deze baby was bij de 20 weken echo al net zo klein als Novella toen de tijd was, en nu met ruim 27 weken is de baby zelfs iets kleiner dan Novella toen was. Met name dus de beentjes. Ze loopt daarin 2 weken achter en dus heb ik maandag a.s. een uitgebreide echo in het ziekenhuis. De VK maakt zich geen zorgen omdat ze in verhouding gewoon klein is, maar wilt natuurlijk wel 100% zeker zijn dat het niks is. Mijn moeder gevoel zegt mij dat het niks is en daar hou ik me ook erg aan vast! Maar de spanning zit er toch alsnog. Hoop dat mn kindje en die van jullie allemaal kern gezond zijn! Ik ben trouwens maar 162cm en mijn man bijna 2 meter [/quote]
Yes.. nu weet ik het weer:)

[quote quote=10176378]Hoe ver zijn jullie? Hier met 28 weken femurlengte 49,7 mm. En bij 30 weken 52,0. Ook op p2 lijn en dus veel te kort ..[/quote]
25 weken en 40 mm.. Geen idee op welke p-lijn ik zit. 

[quote quote=10176378]Hoe ver zijn jullie? Hier met 28 weken femurlengte 49,7 mm. En bij 30 weken 52,0. Ook op p2 lijn en dus veel te kort ..[/quote]
Nu 34,5 week maar pas op 36 weken opnieuw een echo.. Op 33 weken 57 mm wat ook nog net binnen de curve was maar wel drie weken achter zogezegd. Ik hoop da ze ondertussen dus gegroeid zijn ? Ik vraag me af of bij skeletafwijkingen  het verschil ook maar zo klein is of dat er dan een veel groter verschil is..

Terug
Bovenaan