24/7 kots misselijk

Lieve mama's en aanstaande mama's,

Gezien ons verleden hebben wij gister met 6 weken al een echo gehad.
tot nu toe ziet alles er goed uit en er was al een hartslagje te zien.

Voorzichtig durf ik mij steeds gelukkiger te voelen.
Alleen er is even 1 ding, ik ben 24/7 kots en kots misselijk!

Wie heeft de gouden tip? Ik heb al medicijnen van de huisarts die het spugen stoppen (alleen de misselijkheid blijft wel) ik heb al gember voor in de thee geprobeerd en heb nu gember tabletten. Pepermuntjes gaan er hele rollen van doorheen. Maar alles zonder resultaat.

Help!!

Hoi

Gefeliciteerd en wat vervelend. Ik ben nu 38+3 en al 9 maanden misselijk en ik geef nog steeds bijna elke dag over.

Ik hoop voor je dat je het alleen je eerste trimester hebt want t kost veel energie. Een gouden tip heb ik niet wel kan ik je vertellen wat t beste werkte voor mij;

Wakker worden, rechtop zitten en wat eten. Nog voordat je uit bed komt dus

Gedurende de hele dag kleine beetjes eten (en drinken) en na het avondeten at ik niks meer. (Tot 20 wk hield ik avond eten ook niet binnen, daarna tm nu komt alles daarna er nog steeds weer uit)

Rennies hielpen in t begin wel, tot ik er 15 per dag nodig had, toen kreeg ik omeprazol. Dit werkt heel goed bij mij tegen t maagzuur. Want als er al iets omhoog komt wil je echt niet dat het zo brandt in je keel.

En nadat ik wat gegeten heb moet ik het eerste half uur niet horizontaal, liever even een stukje lopen ofzo.

Sterkte en hopelijk kun je ook wel genieten van je zwangerschap

Liefs Lyn

Hi! Gefeliciteerd!!

Ik herken de wanhoop want kotsmisselijk zijn maakt echt wanhopig.. Mijn eerste zwangerschap was een hel qua misselijkheid,  ik kon niet meer werken en het waren de langste weken ooit! Ook Emesafene geprobeerd maar daar ging de misselijkheid niet van weg. Al met al duurde de misselijkheid de hele zwangerschap en ik was uitgeput. De bevalling was een halleluja moment want het was eindelijk voorbij.

Nu ben ik zes weken zwanger van de tweede en het is weer feest. De hele dag door misselijk, slap en lusteloos. Vandaag heb ik voor het eerst acupunctuur geprobeerd en ik kan het bijna niet geloven maar mijn misselijkheid is weg!! Alleen nog een beetje duizelig maar dat komt door het gebrek aan eten en drinken. Het is nu afwachten hoelang de misselijkheid wegblijft, maar al moet ik elke week daar liggen ik vind het de investering waard! Dus ik hou je op de hoogte, wellicht is dit de tip! :)

Groetjes
Kristel

Hi,

mijn dokter zegt dat het een goed teken is als je je beroerd voeld. Dat er uit onderzoek blijkt dat dat de sterkste kindjes zijn, dus dat is top. Maar weet hoe je je voeld. Ik ben nu 9 weken en werd ook met 6 weken 24/7 misselijk. Nu heb ik mijn trukje gevonden wat voor mij werkt. Namelijk meteen ontbijtn en om de 2 uur iets eten. De dagen dat ik eigenwijs ben en niet eet door de misselijkheid word het zo erg dat ik alleen maar op bed kan liggen en overgeven. Vooral blijven eten en drinken. Heb medicatie en gember en al die andere onzin geprobeerd maar werte niet. Denk ook dat het een beetje mentaal is, dat zegt mijn dokter ook. Zwanger zijn is geen ziekte;).

Acupunctuur inderdaad. Als ik had geweten dat het zo goed hielp had ik dat bij de oudste ook gedaan. Mijn tweede zwangerschap begon net zo verschrikkelijk tot ik bij mijn verloskundige kwam en ze vertelde dat zij ook acupuncturiste was. En de meeste dames hebben maar 1 behandeling nodig. 

Terug
Bovenaan