24 weken, bloedverlies, weëen-achtige kramp! LEKKER WEEKEND! (NOT!)


Lekker weekend gehad?
Nou, niet echt!


Zaterdag begon  mijn dag met licht bloedverlies. (Beetje bruinige afscheiding)
Na overleg met de verloskundige rustig aan gedaan de rest vd dag. Ik was sowieso verkouden, dus de rest vd dag in mijn bed doorgebracht.
Later die dag kreeg ik enorme krampen ter hoogte van mijn middenrif. In eerste instantie even aangekeken, maar het werd steeds heviger en pijnlijker.
Het was te vergelijken met weëen.   (Ik heb al een kindje, dus ik weet hoe dat voelt!)
De samentrekkende kramp kwam om de zoveel tijd terug.
Toen het op een gegeven moment rond 19.30 uur echt LEEK alsof ik weëen aan het opvangen was heb ik de verloskundige gebeld. Die is gekomen en de verloskundige uitslagen waren gelukkig in orde. (goed bloeddruk, harttonen kind, etc.)
De pijn bleef. Omdat de verloskundige ook zag hoe hevig het was heeft zij ons geadviseerd om de huisartsenpost te bellen.
Uiteindelijk zaten we dus om 20.30 uur in het ziekenhuis.....
Daar kon geen goede diagnose gesteld worden. Het kon van alles zijn. Van maag tot darmen, tot middenrif en galblaas. Ik had ook koorts, dus voor de arts was het niet echt een bevredigende diagnose.
Na een half uur - 3 kwartier is uiteindelijk besloten om als de klachten de volgende dag niet over waren, terug te komen en dan verder onderzoek te doen aan de hand van echo's e.d.
Gelukkig was dat niet nodig, want zondag was het al een stuk minder.
Het voelt nog wel een beetje beurs, maar verder gaat het ok.
Wat het uiteindelijk is geweest zullen we waarschijnlijk nooit weten.....

Wat een toestand!

Groetjes, Ilonka  
 
Hoi Ilonka,
Het klinkt een beetje als nierstenen, dat heb ik zelf weleens gehad en toen dacht ik dat ik moest bevallen. Ik was niet eens zwanger maar dacht dat ik misschien zwanger was zonder het te weten. Je krijgt een soort van weeen, om de paar minuten. ik heb over de grond gekropen van de pijn. Na een doktersbezoek kwam er bij mij ook niets uit en uiteindelijk is het vanzelf weggegaan. Mijn vriendin heft ook last van nierstenen, ook tijdens haar zwangerschap. Je bent er goed ziek van. Ik hoop voor jou dat je zwangerschap zonder verdere problemen verloopt.
Groetjes Rene
 
Hoi Ilonka, ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat, wat een rotweekend zul jij gehad hebben.
De pijn die je beschrijft lijkt op wat ik had een week na mijn miskraam/curretage. In het ziekenhuis dachten ze dat ik óók nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had, maar dat was het gelukkig niet. Wat het wel was....? Het is vanzelf over gegaan en niet meer teruggekomen (het duurde overigens niet zo lang als bij jou). Waarschijnlijk was het een overgevoelige reactie op de ijzertabletten die ik na de miskraam had gekregen, maar het blijft gokken. Die tabletten neem ik in ieder geval nóóóít meer!
Ik wens je verder een hele fijne zwangerschap.

Liefs, el (31w3d)
 
Terug
Bovenaan