24 weken en hoge bloeddruk

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik ben bij mijn eerste ingeleid, naardat ik zwangerschapsvergiftiging had. Wat uiteindelijk een keizersnee is geworden. Dat is natuurlijk niet echt leuk. En die angst zit er nu toch nog in.
Ben nu 24 weken en 3 dagen  zwanger en  vanaf zaterdag voel ik me dan ook niet zo lekker. Ik begon sterretjes  te zien,  had hoofdpijn, beetje last van mijn maag(dacht ik)  en was echt brak. En dat is eigenlijk niets voor mij. Ben altijd een bezig bijtje, maar zaterdag en zondag kon ik echt niet op of om. Vrienden van mij adviseerde mij om een bloeddrukmeter te kopen. Want ik werd toch wel onzeker.. Ik heb dat gister toch gedaan en toen ik mijn bloeddruk meten, schrok ik echt. Ik had een veel te hoge bloeddruk!!! Ik heb toch voor de zekerheid mijn gyn gebeld en moest gisteravond toch even in het ziekenhuis laten nakijken. Ik bleek daar een bloeddruk te hebben van 90/140. Dus ik heb een veels te hoge onderdruk, dat weer kan leiden tot een zwangerschapsvergiftiging. E dat is met 24 weken, behoorlijk riskant voor mij, maar ook voor de baby. Mijn urine was gelukkig goed, anders had ik in het ziekenhuis moeten blijven. Maar ik moet vanmiddag terug om weer mijn bloeddruk te meten en ik krijg een groeiecho..

Nou hoop ik natuurlijk dat mijn bloeddruk weer gaat dalen, en dat het dus geen ontwikkeling van zwangerschapsvergiftiging is. Want ze hebben me gister wel gezegd, dat het eigenlijk niet zo vaak voor komt, dat je eerst een laten zwangerschapsvergiftiging heb ( met 38 weken) en nu dan zo vroeg.
Dus ik ga van het positieve uit, maar ik moet ook eerlijk zijn en dat ik niet bekend ben met een hoge bloeddruk. Ik heb altijd een prachtige bloeddruk, van 70/120.

Maar ik heb de angst er goed inzitten.....
Het is een heel verhaal geworden, en ik moet eerlijk zeggen, dat ik me nog rot voel.
Maar ben mijn verhaal wel even kwijt.

Hoi Suno,

Het is idd een heel verhaal, maar ik begrijp dat je erg bezorgd ben! Ik hoop voor je dat je bloeddruk weer wat zal zakken, want het is toch je kindje waar het nu om gaat en natuurlijk je eigen gezondheid!
Heb je nog tips gekregen voor een bepaald dieet of iets anders? Vaak kan het al helpen als je minder zout eet en geen drop of aanverwante producten... Ik zou ook dat even navragen, want liever je dieet een beetje aanpassen dan gelijk aan de medicijnen, zou ik denken...
Succes er in ieder geval mee en hopelijk komt het helemaal goed met je!

groetjes
Sas

Hoi,
Een onderdruk van 90 is echt nog niet veels te hoog hoor.
Normaliter is 90 de grens,hij is wel verhoogd als je normaal 70 hebt en 1 keer meten zegt nog helemaal niks.

succes melanie

Hoi suno,
Wat herken ik je angst....
Ik ben nu bijna 28 weken zwanger van ons 3e kindje, bij allebei de zwangerschappen ben in ook ingeleid vanwege zwangerschapsvergifting. Overigens met 38 weken dus dat viel mee. Mijn klachten begonnen toen na 33 weken.
Nu heb ik dus al klachten, hoofdpijn, sterretje enz. Bij de laatste co was mn rr 135/80 nog niet erg alarmerend maar had al wel eiwitten in mn urine. Moet donderdag weer terug voor co en hoop zo dat het minder is, hoewel ik dat betwijfel. Voel me totaal niet goed. Dus volgens mij zitten we een beetje in het zelfde schuitje.
Heel veel succes en sterkte hoor.

Nou, ik ben terug uit het ziekenhuis, en het is inderdaad niet goed.

En melanie, wat jij zegt, is natuurlijk waar, maar ik schrijf natuurlijk niet zoiets op, als de bloeddruk maar 1 keer getest was.. En ik ben vorige keer openomen, toen mijn bloeddruk 85/140 was en dat was al redelijk kritiek bij mij. Toen was ik wel 38 weken. Dus dat is echt per persoon verschillend!!!

Carina, ja echt angstig hè. Maar ze hadden tegen mij gezegd, dat als je bij de eerste zwangerschap een laten vergiftiging had, het bijna niet voor kwam, dat je bij de tweede dan een vroege zwangerschapsvergiftiging krijgt. Maar ze beginnen nu toch wel te twijfelen....
Ik vind juist het feit, dat de klachten niet zo duidelijk zijn, zo angstig. Je twijfelt of je het wel goed voelt. Al heb ik nu wel echt steeds hoofdpijn. Ze hebben gezegd dat ik een paracetemol moest nemen, en als het dan weer net zo hard terug kwam, het toch niet zo goed was. Nou ook dat had ik vandaag.. Met het kindje gaat het goed, ze hebben een groeiecho gedaan en ik moet maandag weer terug komen en krijg dan weer een meting en een echo. Maandag lijkt alleen zo ver weg. Maar ik kon altijd bellen. Maar de onzekerheid, is wat je nekt.
Hoe gaat het met jouw??? En hoe doet je kindje het? Weet je wat ze met je van plan zijn als dit doorzet?? Ik lig natuurlijk qua zwangerschapsduur wel echt achter. 24 weken kunnen ze er niets mee. Wat zeggen ze tegen jouw?? Nou bedankt voor je lieve bericht en veel succes.

Groetjes

Oh ja, mijn bloeddruk was 90/120 en normaal 65/120 en de laatste controle 70/120. En rond deze periode van je zwangerschap, daalt meestal je bloeddruk..

Terug
Bovenaan