24 weken maar een baarmoeder/kindje van 26 weken

A

Anoniem

Guest
Ik ben vandaag bij de vk geweest. Zij vertelde mij dat mijn baarmoedermond nog niet voor een deel in mijn bekken lag, maar nog helemaal vrij. Normaal gesproken zou het nu toch wel voor een deel in mijn bekken moeten liggen.
Ook heeft zij mijn baarmoeder gevoeld en zei dat ik qua grootte van de baarmoeder/baby 2 weken verder ben. Mijn buik is ook wel al erg groot. Nu gaan ze straks kijken met een week of 29 of ik suiker heb en ik krijg dan ook nog een echo vanwege een laagliggende placenta en dan kijken ze ook nog naar de groei. Vind het wel spannend. Ben van de eerste bevallen van een keizersnede en zou nu graag gewoon bevallen. Maar bij de 20 weken echo begonnen ze over een laagliggende placenta en nu dit. Ik zie het alweer helemaal gebeuren dat het weer een keizersnede wordt. Nou ja, we zullen zien!

Hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik niet, maar wel dat mijn baarmoeder ook veel groter was dan mijn zwangerschapsduur. Achteraf bleek ik geswoon een groot kind te hebben, die er zelf niet eens meer uitkwam. Werd dus een secundaire keizersnede.

Succes.

gr mama van MD

Hoi hoi,

Ik heb geen ervaring met een grote baarmoeder, maar wel met een
laagliggende placenta. Die groeit heel vaak mee omhoog tijdens de
zwangerschap. Bij mij

kwamen ze er ook met 20 weken achter. Met 27 weken een extra echo gehad
en bij 32 weken weer. Toen konden ze zien dat hij goed met de
baarmoeder mee omhoog gegaan was.

Dit schijnt heel vaak zo te zijn, bijna nooit blijft een laagliggende placenta helemaal laag.

Dus ik ben gelukkig weer gewoon bevallen. Maar blijft ook pijnlijk werkje hoor... hahaha.

Succes en ik hoop dat alles lekker afloopt.

Groetjes,

Vanessa

Terug
Bovenaan