<p>Goedemiddag (aanstaande) mama's,</p><p>Momenteel ben ik 24 weken zwanger en ik ben nog maar 1,9 kg aangekomen. Ik heb sinds 16 weken zwanger, zwangerschapsdiabetes. Ik kom gemiddeld 100 gram per week aan. Als dit aanhoudt kom ik dus nog gemiddel 1,5 kilo aan tot aan de bevalling.</p><p>Gisteren zag mijn dagmenu er als volgt uit:</p><p>Ontbijt: omlet met groenten + 2 volkoren boterhammen</p><p>Tussendoor: blauwe bessen en volle yoghurt. Cherrytomaatjes</p><p>Lunch: 2 volkoren boterhammen met kaas en walnoten</p><p>Tussendoor: koffie met melk en een klein beetje suiker. Appel </p><p>Diner: salade van gekookte broccoli met worteltjes, doperwten, mais, volle yoghurt, knoflook en een tomatensaus erover heen. Ik heb er 2 borden van op. </p><p>Tussendoor: bloedsuiker was laag dus 2 volkoren boterham met kaas met een handjevol light chips </p><p>Wat doe ik verkeerd? Vaak eet ik ook aardappelen, pasta of volkoren rijst tijdens het avondeten. Nu toevallig niet.</p><p>Ik gebruik multivitaminen en heb pas over 2 weken weer een afspraak bij de verloskundige.</p><p>Ik heb ontzettend veel trek in snacks en zoete dingen. Ik eet dan meestal een gedroogde vijg of dadel, maar ik snak bijvoorbeeld naar slagroom. Heeft iemand tips? Ben opzoek naar inspiratie omdat ik af en toe niet meer weet wat ik moet eten ivm de diabetes.</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>