24 weken zwanger

Dag dames !Ik wil even me hartje luchten .. Dit is de eerste keer dat ik wat schrijf en vond het best spannend om de stap te nemen. Ik ben dinsdag 24 weken zwanger van onze eerste kind en heb tot nu toe geweldige zwangerschap zonder kwaaltjes of iets dergelijks. De probleem ligt bij mij. Ik maak me zelf helemaal gek door aan dingen te denken wat misschien niet eens hoeft. Zoals zou t hartje nog steeds kloppen / zou mijn baby goed groeien ? Vooral de eerste gedachte.<br />Zijn er nog meer mama s die dit hebben of hebben meegemaakt ?<br />Groetjes Assie x<br /><br />
 
Hi Assie, voel je de baby al schoppen? Geeft mij veel rust om me daarop te focussen, zo heb ik toch het idee dat ik het een beetje in de gaten kan houden. X
 
Ik voelde pas bij 30 weken soms wat geschop. Zou het gewoon aangeven bij verloskundige. En anders voor 30 euro ergens een pretecho boeken. Ben je weer even wat gerustgesteld. Sommige mensen doen om de 2 weken een pretecho omdat ze onzeker zijn. Komt veel meer voor hoor. Aangeven bij de verloskundige dan mag je misschien een extra echo. 
 
Vind zo erg dat je nog niet echt voelt. Zit je placenta aan de voorkant?
Want dan vaak voel je je kind wat minder

Als je gewoon goede echo’s heb gehad hoef je je niet zo zeer druk te maken. Je kindje is gezond, wellicht een rustig kindje, trek ook positieve gedachtes naar je zelf toe. Praat met je kindje, wrijf over je buik. Koop een doppler! Ik heb eentje en ik vind het super fijn alhoewel ik een druktemaker heb dus hoef het niet te gebruiken, ben nu 29 weken?. Maar met 16-20 weken gebruikte ik het weleens als ik gewoon even gerustgesteld wilde worden.

Komt allemaal goed!
 
Even wat anders advies dan je misschien wilt maar wel kan helpen, denk ik...
Ik snap je angsten, had ik ook bij mijn eerste, maar maak je geen zorgen. Zelden stopt het hartje bij 24 weken, dan had er al eerder iets moeten zijn wat niet helemaal goed is aangelegd. Als alle echo's goed zijn tot nu toe kan je ervan uitgaan dat je kleintje goed is en nog lekker aan het groeien is.

Om te omschrijven hoe het voelt om je kleintje te voelen bewegen...denk aan een soort spier trekking in je buik..of een soort vlinder beweging die je voelt. Als je dat voelt in je buik, hoogst waarschijnlijk je kleintje die beweegt.

Je kan van alles gaan aanschaffen maar dat kan ook weer averechts werken, dat je om de haverklap die erbij pakt omdat je even niets voelt...je kleintje slaapt nog heel veel nu zodat die kan groeien. Die energie is gewoon nodig. Als jij druk bezig bent slaapt je kleintje en als jij rust wordt die even wakker..maar ook niet lang.
Bespreek je zorgen met je verloskundige, kijk of je placenta inderdaad aan de voorkant zit waardoor je minder je kleintje voelt. Laat verloskundige desnoods ook even naar het hartje luisteren zodat je geruststelling hebt...

Wat ik wil zeggen..dit is normaal. Eerste zwangerschap dus je weet niet goed wat je moet en kan verwachten. Maar probeer te blijven bedenken dat je kleintje waarschijnlijk lekker aan het groeien is. Je doet het goed, mama to be
 
Terug
Bovenaan