24 wkn zwanger naar festival??

Hallo! Tot onze grote verbazing hebben we afgelopen weekend 2 VIP tickets gewonnen voor het welbekende strandfestival Zand in almere. Nu willen wij hier doooool graag naar toe alleen vraag ik mij af of dat wel kan.

Ik had de plattegrond op hun site gecheckt en ons gedeelte is naast het podium. Ook heb ik gevraagd of het dichtbij de boxen is en ik kreeg als antwoord "redelijk dichtbij". Verder zijn er in dat gedeelte zitplekken aanwezig.

Kan het kwaad voor m'n baby? Ik weet dat zodra ik muziek op zet mijn baby wel altijd rustig word en dat is een beetje het soort muziek wat daar ook wordt gedraaid en ben toch niet van plan om helemaal vooraan te gaan staan bij het podium. Ook gaan we niet de hele tijd in het VIP gedeete maar ook overal even rond kijken.

En toch twijfel ik haha! Wat zouden jullie doen?

Lastige keuze! Ik zou zelf in ieder geval dit meenemen in de overweging:
 https://www.oudersvannu.nl/nieuws/harde-muziek-op-festivals-schadelijk-gehoor-ongeboren-baby/

Wat in het artikel staat heb ik ook gehoord ja. Was een 'hot item' een paar weken terug op het journaal. 
Het muziek op festivals/musicals etc. staat toch altijd harder dan je verwacht en eenmaal daar kun je er niet aan ontsnappen. Ik heb mede daardoor alle festivals geskipt dit jaar. 

Uiteindelijk moet je de keuze maken waar jij je goed bij voelt. 
Ik ben nu 10 weken zwanger en heb over 2 weken een soortgelijk 'probleem'. We hebben de verloskundige gevraagd. Zij gaf aan dat een baby vanaf 20 weken kan horen en dat de buikwand maar 5 db tegenhoudt. (Komt overeen met het artikel volgens mij). 
Wij gaan wel, omdat de baby dan nog niet kan horen. De verloskundige adviseerde nog wel om wat extra laagjes bij je buik te doen... 
Succes met je keuze!

Fijn om dit te lezen.
Ik ben nu 17 weken en over 2 weken een festival.
Gelukkig kan ik zelf bepalen waar ik ga staan om afstand te nemen
En zeker niet vooraan te staan.
Volgens mijn vk als je dat in oog houd kan je er gewoon van genieten.
Natuurlijk wel de nodige vocht nemen etc

Terug
Bovenaan