240 + 8 scheppen ????

Hallo, ik zit met het volgende. Mijn dochter is 6,5 maanden. Ze is altijd een redelijke drinker geweest.Nooit te weinig of te veel. Eigenlijk goed dus. Ze krijgt ook fruit en groente, waarvan ze de helft opeet iedere dag. Het zijn potjes van 6 mnd maar die krijgt ze niet helemaal op. Daarnaast eet zij géén pap. dit lust ze gewoon niet. ze krijgt wel brod, een sneetje per dag. Het probleem is nu: ze drinkt véél meer dan ze ooit heeft gedaan. dit is haar schema:
08.00 200 cc
12.00 200 cc
16.00 200 cc
20.00 240 cc
Tussendoor uiteraard fruit, groente en soms een koekje of rijstwafel. ze drinkt ook veel water overdag. vindt ze heerlijk.
Gisterenavond om 20.00 kreeg zij dus     240 cc maar vond dit niet genoeg. noodgedwongen heb ik haar maar 30 erbij gegeven. we moeten aan het eind van de maand naar het CB en daar doen ze me wat als ik dit vertel, want we moesten zowieso op 3 flessen overgaan. in totaal moest mijn dochter rond de 700cc per dag krijgen maar zij krijgt rond de 1000 cc soms nog meer hoor...
Ik kan wel een papfles geven om 20.00 zodat ze vezadigder is maar deze wil ze niet, weigert hem echt! En als ik haar 240 cc melk aanbied, dan slurpt ze de fles helemaal leeg. vaochtend om 08.30 heeft ze 240 cc gehad, en nu om 12 uur weer 150!!!!!!! dat is toch niet goed, of wel?? Ik moet er wel bij zeggen, ze heeft de afgelopen dagen 3-4 popluiers per dag. dat moet ook wel als ze zoveel naar binnen werkt haha. voor de rest oogt ze heel goed; ze is vrolijk, huilt helemaal niet (behalve als ze geen fles krijgt haha) en brabbelt de hele dag door.
- Hoe krijg is haar aan de pap (papfles of ord, maakt mij niet veel uit als ze het maar binnenkrijgt) nu wil ze het op gen een manier.
- Hoe krijg ik haar van die melk af. want rond een liter per dag is teveel, zegt mijn CB..nou ze moesten eens weten

Alvast bedankt voor jullie reaties!

Groetjes mmv Johna (1-11-2005)
 
volg je gevoel! ik ben vorige week naar het CB geweest en mijn zoontje is 7 maanden en 4 flessen was prima. De arts zei, als hij het hier goed op doet dan is dat prima. Kijk eens bij het onderwerp, voedingsschema 7 maanden. Succes!!
 
Hoi,

Ik zou me maar niet al te druk maken. Wees blij dat je dochter zo goed eet, want het tegendeel is ook niet alles. (Oei, dat klonk misschien wat grof, maar is zo niet bedoeld hoor). Het schema van je dochtertje is inderdaad volgens de normen aan de ruime kant, maar zolang ze er gelukkig mee is, is dat toch goed? Je zegt bovendien (meende ik, ik kan nu niet meer terugkijken natuurlijk) dat ze haar fruit- en groentenpotje niet helemaal leeg eet. Dan mag ze best nog een beetje melk extra hebben lijkt me. En wat ze teveel binnenkrijgen, komt er echt wel terug uit hoor. Dus niet te veel zorgen maken. En anders kan je eens proberen over te schakelen op melk voor hongerige baby's? Ik zou niet overschakelen als ze goed drinkt hoor, maar misschien vind je wel dat je cb gelijk heeft en ze echt te veel drinkt?

Oh ja, over die pap. Misschien een stomme vraag, maar waarom moeten baby's pap eten/drinken? Mijn zoontje lustte dat indertijd ook echt niet (hij is nu 2), ging er ook enorm van kokhalzen en spugen, en toen heb ik het maar afgeschaft. Ik weet niet of ze dat echt nodig hebben, melk alleen lijkt me ook prima.

Maar je moet in de eerste plaats je eigen gevoel volgen. Op de meeste cb's geven ze nogal eens tegenstrijdige info, dus misschien kan je het eens navragen bij een kinderarts. Of aan je cb zelf vragen hoe zij dan denken dat je dat het beste aanpakt. Veel succes ermee!

Groetjes,
Marian
 
Hoi,

Maak je inderdaad maar niet te druk over de pap. Mijn zoontje kreeg in het begin ook geen pap. Eigenlijk ook omdat ik het te veel gedoe vond omdat hij bv kreeg. In plaats van pap kreeg hij een boterhammetje. Pap=brood, brood=pap.

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan