25 weken zwanger en bloed verlies

A

Anoniem

Guest
ik ben 25 weken zwanger en had afgelopen maandag wat bloedverlies jeetje wat was ik bang maar erw as gelukkig niks aan de hand met de kleine volgens de vk. maar   ik heb nu al dat ik steeds harde buiken heb en niet meer met bene over elkaar kan zitten dan wordt mijn buik ook hard en verkrampt soms en fietsen gaat moeilijk. kennen jullie dit? mijn zus hda het pas met 7 maand.

Als je voor je gevoel veel harde buiken krijgt moet je wel even gaan bellen met je vk hoor. Je hoort niet bij het minste of geringste een harde buik te krijgen rond deze periode van de zwangerschap. In ieder geval op letten dat je naar je lichaam luistert en op tijd je rust neemt. Teveel harde buiken kan ook leiden tot een te vroege bevalling.

Hoi Vlindertje,

Ik heb dit ook gehad met 26 weken, licht rood/roze afscheiding. Met baby was alles prima in orde, maar het bloedverlies werd veroorzaakt door een lichte ontsteking aan de baarmoedermond wat weer veroorzaakt werd door een vaginale infectie (BV) (heel verhaal, maar goed)

De infectie is behandeld met antibiotica en alles is op dit moment weer helemaal normaal. Denk wel dat het belangrijk is om even uit te vinden of jouw bloedverlies niet veroorzaakt werd door een infectie, want sommige infecties kunnen het verloop dat je zwangerschap wel beinvloeden.

Heb zelf soms een harde buik en ben er inmiddels achter dat als ik het rustig aan doe, mijn buik het ook rustig aan doet,... een beetje gas terug zou misschien helemaal geen kwaad kunnen.

Anyway, geniet van je zwangerschap!

Liefs, Josee (30 weken)

Terug
Bovenaan