25 weken zwanger en in de ziektewet

<p>Hallo allemaal,</p><p>Momenteel ben ik 25 weken zwanger en door slaapproblemen in de ziektewet. Door die slaapproblemen, kom niet meer in diepe slaap dus slaap ongeveer 30 minuten en dan ben ik weer wakker, heb ik last van oververmoeidheid en harde buiken e.d.</p><p>Maarja nu zit ik thuis. Niet echt iets voor mij. De muren komen soms op me af. Heb een zoontje van 2,5 wat echt een schat is, maar soms wil ik wat doen even weg ofzo. En hoera! Daar zijn de hormonen en voel ik me een slechte moeder omdat ik graag wat voor mezelf wilt doen, even mensen om me heen ofzo.. maarja iedereen is gewoon werken door de weeks...</p><p>Heeft iemand ervaring? Ik kan niet zoveel door de vermoeidheid en hardebuiken; uurtje is echt meer dan genoeg zeg maar, dan moet ik echt even plat.</p><p> </p><p>Groetjes</p>

Hoi, 
Ja bij mijn eerste zwangerschap moest ik vanaf 29 weken verplicht stoppen met werken ivm complicaties. Eerste weken mocht ik ook niet veel doen. Die weken veel series gekeken, gelezen, gehaakt, enz. Tja, niet een heel spannend leven idd. 
Toen de ergste angst voor vroeggeboorte wat minder werd, omdat de weken vorderde en het wat minder erg werd als ze geboren zou worden, ben ik weer wat meer gaan doen. 
Even wandelen met de hond, bakkie drinken bij familie/vrienden, babykamer helemaal af maken enz. Ik ging ook wel eens gezellig tijdens de pauze van mijn collega's naar mijn werk. Even bijkletsen en bakkie doen. 
Het waren idd niet zulke spannende weken. Het was vrij saai. Maar het was voor een goed doel. En toen de baby er eenmaal was, verlangde ik soms stiekem even terug naar die saaie weken vol series kijken en boekjes lezen. 
Sterkte komende weken... Probeer een hobby te zoeken die je lekker rustig thuis kan doen? Zoek een leuke serie op? Hopelijk gaan de dagen wat sneller voorbij...

Terug
Bovenaan