25 weken zwanger en zo'n buikpijn....

Hallo allemaal,

Het onderwerp zegt het al. Ik ben ruim 25 weken zwanger en ik heb zo'n ongelofelijke buikpijn!! Het is echt niet te harden en het straalt helemaal door naar mijn rug op precies het zelfde plekje waar bij mijn eerste de weeen begonnen. De buikpijn begint niet onderin, maar echt in het midden/ boven van mijn buik! Het is 1 stekende pijn, dus weeen kunnen het volgens mij niet zijn.
Ik heb geen flauw idee wat het is, weten jullie misschien wat het is of wat ik kan doen?

Groetjes Hanneke 25 weken zwanger en moeder van Hjerre die 11 maanden oud is.

Sorry, geen idee wat het zou kunnen zijn (niet je darmen ofzo?).
Zoals je al aangeeft kunnen het geen ween zijn, want deze zwakken weer af...
Als het aanhoud zou ik toch maar verloskunde bellen (daarvoor hebben ze toch die noodlijn!?)

Wou dat ik je verder kon helpen, maar heb hier zelf ook geen ervaring mee...
Veel sterkte...
Liefs Nika

Hoi.
Ik ben bijna 35 weken zwanger en heb dat ook gehad een week of 2 geleden. Ook plaste ik een klein beetje bloed mee... Mijn vk zei dat ik langs de ha moest gaan om te laten testen op een blaasontsteking. Dat bleek ook het geval te zijn!
Dus misschien heb jij dat ook wel..?? Mijn vk zei dat als je daar lang mee loopt dat dat ook naar je rug kan uitstralen...
Misschien toch ff laten testen voor de zekerheid. Je kunt je urine gewoon ff langsbrengen bij de ha, en die kunnen dat gelijk testen..
Succes. Gr. Anne-Marie

Alles waar je last van kunt krijgen als je niet zwanger bent, kun je ook tijdens je zwangerschap krijgen (blindedarm, nieren, blaas, enz.). Dus ik zou ook even de huisarts laten controleren, maar idd eerst de vk vragen. Het is niet een extreme vorm van bandenpijn omdat je zo snel weer zwanger bent geraakt?

Afgezien van die buikpijn...hoe bevalt het verder zo? Ik ben sinds 5 maanden moeder van Esther en nu ook net weer zwanger, dus ik ben wel benieuwd...

Ik hoop voor je dat het snel beter gaat!

Groetjes,

Eveline

hoi terra,

heel herkenbaar, heb exact hetzelfde meegemaakt als jij nu bij 25 weken. ik heb werkelijk gekropen over de vloer van de pijn en dacht dat het het einde was.

ik ging mij helemaal op lopen winden en heb maandag de vk gebeld. alles bleek goed te zijn, volgens de vk was het een combinatie van stress, moeheid en een groeispurt (wat rond die week normaal schijnt   te zijn) te zijn.

ben je ongerust bel dan morgen of straks gewoon de vk daar zijn ze voor. liever een keer te veel dan te laat.

succes Natalie
36 weken

Hoi Hanneke,

Ik zou inderdaad even wat urine wegbrengen want als je met een blaasontsteking door blijft lopen, kan dit uiteindelijk een nierbekkenontsteking worden of zelfs leiden tot vroegtijdige weeen.
Het is zo gebeurd en tijdens een zwangerschap ben je nu eenmaal gevoeliger voor een blaasontsteking.
En ik zou ook altijd even de verloskundige bellen. Je kunt beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig...

Succes ermee en hopelijk gaat het snel over.

Groetjes,
Maike

Hoi Hanneke,

Ik heb dat ook gehad, rond de 27 weken bij mijn eerste. We waren een weekendje weg naar Brugge en ik kon gewoon niet rechtop zitten, zo'n pijn. Eenmaal thuis meteen naar de verloskundige geweest, die gaf me flink op mij donder. Als je flink pijn hebt moet je meteen bellen!! Zij dacht dat ik misschien   weeen had, maar tijdens de controle bleek dat mijn darmen mutjevol zaten en helemaal hard waren. En dat terwijl mijn ontlasting normaal was... Daar kwam de pijn dus vandaan. Daarnaast moest ik me laten controleren op een blaasontsteking. Maar wat was ik geschrokken zeg!

Succes, en gewoon bellen als je je bezorgt maakt en al helemaal als je pijn hebt! Daar zijn ze voor!

Liefs Wan

Ben ik blij dat ik chronische onsteking heb bij mijn nieren (dan voel je het niet meer zo heftig) want inderdaad als je het niet gewend bent doet dat heel erg pijn! En even een plasje inleveren bij de HA is weinig moeite :)

Terug
Bovenaan