Vanaf een week of 24 is echt de tijd om last te krijgen van je banden, die trouwens ook aan je rug vastzitten. Bij mij voelt dat als stekende buikpijn vooral in onderbuik en aan de zijkanten van baarmoeder, zeg maar. Vooral bij plotse bewegingen, draaien in bed, bukken, tillen en na (een dag) teveel staan/lopen. Deze pijn moet langzaam zakken als je rust neemt.
Ook heb ik vanaf regelmatig periodes met 'groeipijn' gehad, zoals VK het noemde. Een continue pijnlijk strak gevoel van de buik, een soort spierpijn, alsof het allemaal te veel en te snel opgerekt wordt. Dat duurde dan een paar dagen en dan zakte het weer af, veroorzaakt door een groeispurt. Ook idd vanaf een week of 24...
En de rug gaat sowieso steeds makkelijker pijn doen (bij minder inspanning), door het gewicht dat het moet dragen, rusten cq rustig aandoen is dan ook de beste optie.
Ik weet niet of je dit herkenbaar vindt? Dit zijn wel normale pijntjes in zwangerschap, maar als je echt harde buiken hebt die (flink) pijn doen en regelmatig of vaak komen, dan zou ik voor zekerheid VK bellen.
Succes ermee!
Groetjes, Karin
35 wkn