25weken en lijkt alsof ik baby eruit pers bij toiletbezoek

<p>Hi,</p><p>ben 25 weken zwanger, en heb sinds anderhalve week af en toe als ik naar t toilet ga een erg drukkend gevoel. Echt alsof ik de baby eruit pers als ik wat kracht zou zetten.</p><p>Komt dit gewoon bij iedereen voor?</p><p>Moet over een paar dagen op controle dan vraag ik t ook ff na natuurlijk .</p><p>maar hopelijk kunnen jullie mij helpen.</p><p>x kim</p>

Hoi,
Hahaha zo omschreef ik het ook precies ;)
Ben zelf 35 weken en geloof me, het wordt alleen maar 'erger'.
Dit heeft te maken met het gewicht van je baarmoeder en kindje wat op je banden ligt. Jep, heel je bekken bestaat uit banden waarin dit allemaal komt te 'hangen'.

Het is heel normaal en maak je geen zorgen, komt alleen niet bij iedereen voor omdat alle banden en bekken anders in elkaar zitten.

Ik heb dit bij mijn fysio aangegeven en toen heeft ze het me helemaal uitgelegd en laten zien waar overal die banden zitten en dan is het verhaal echt heel duidelijk.
Tip, bij het plassen niet 'persen' maar gewoon rustig laten lopen.

Ik heb als ik op een stoel zit nergens last van omdat het dan ondersteund wordt als het ware.

Als ik ga lopen, op de wc zit en in de kleermakerszit (ja is fijn voor je bekken haha) zit dan heb ik altijd dat gevoel.
Doorbloeding daar beneden wordt ook steeds beter dus schrik ook niet als het allemaal wat opgezwollen wordt whahha.

Terug
Bovenaan